Нагласите сред германските потребители продължават да се подобряват, съобщава Ройтерс. Индексът за потребителското доверие на компанията за маркетингови проучвания GfK се повишава от 9,9 пункта през януари до 10,2 пункта през февруари, което е най-високата стойност от пет месеца.
Показателят прогнозира развитието в реалното частно потребление през следващия месец. Стойност на индекса над нулата говори за годишен ръст в частното потребление, посочват от GfK.
Малко по-високите от очакваното данни дават увереност, че потребителските разходи ще продължат да задвижват икономическия ръст на страната през първото тримесечие на 2017 г.
„Потребителското доверие започва 2017 г. на изключително стабилна основа“, казва Ролф Бюркл от GfK. Той допълва, че като цяло икономическите очаквания на домакинствата се подобряват вече четвърти пореден месец до най-високото си ниво от юни 2015 г.
Подиндексът за склонността да се правят покупки се повишава от 48 до 57,6 пункта, а измерителят за очакванията за доходите също записва ръст от 55,6 до 58,3 пункта
„Потребителите продължават да се справят с бурята, предизвикана от несигурността около бъдещите действия на новия президент на САЩ и за Brexit“, допълва Бюркл. Тръмп предупреди германските автомобилни компании, че ще наложи данък от 35% върху колите, внесени на американския пазар.
„В допълнение стана ясно, че атаката в Берлин преди Коледа не е навредила на икономическите нагласи в дългосрочен план“, казва още анализаторът от GfK.