Потребителското доверие в Германия се очаква да запази положителната си инерция и в началото на 2017 г., подкрепено от стабилните икономически перспективи и силния пазар на труда, прогнозира компанията за маркетингови проучвания GfK, цитирана от MarketWatch.
Индексът за очакваните нагласи през януари се повишава от 9,8 до 9,9 пункта. Икономистите, анкетирани от Dow Jones Newswires, прогнозираха, че стойността на индекса ще остане на същото ниво.
„Потребителите изглежда са напълно имунизирани към серия рискови фактори, като например резултата от президентските избори в САЩ, Brexit, изостряне на финансовата криза в Италия, както и проваления референдум и оставката на премиера Матео Ренци и високата опасност от тероризъм“, посочват анализаторите от GfK.
„Изглежда, че потребителите като цяло смятат, че условията на трудовия пазар играят главната роля при решението им дали да правят покупки“, казва се в анализа.
GfK използва три подиндекса от настоящия месец, за да определи индекса за нагласите за следващия месец.
Показателят за икономическите очаквания се покачва от 15,3 пункта през ноември до 16,4 пункта през декември. Очакванията за доходите се подобряват, като съответният индекс расте от 44,5 пункта до 55,6 пункта благодарение на „отличните условия“ на трудовия пазар.
Индексът за склонността да се купува, който отразява желанието на германците на харчат пари за скъпи стоки, се понижава от 51,2 пункта до 48 пункта, но въпреки това нивото му остава доста високо.