Бизнес доверието в Италия се понижава за трети пореден месец през януари, при това с по-бърз темп, отколкото очакваха анализаторите, съобщава Bloomberg. Това е сигнал, че мениджърите остават предпазливи за това, дали страната може да продължи възстановяването, след като излезе от най-дългата си рецесия през миналата година.
Населението в Италия обаче е оптимистично настроено, като индексът на потребителското доверие се увеличава от 117,7 пункта през декември до 118,9 пункта през януари.
Тези смесени послания дават малко яснота относно перспективите за досега слабото икономическо възстановяване на Италия, но националното статистическо бюро Istat пояснява, че бизнес доверието е значително по-добър указател за тенденциите на икономическия растеж, отколкото потребителското доверие.
Индексът за нагласите в производствения сектор се понижава от 104 пункта през декември до 103,2 пункта през януари, сочат данните на националната статистическа служба Istat. Икономистите, анкетирани от Bloomberg, прогнозираха стойност от 103,8 пункта.
Италианският бизнес става песимистичен за перспективите пред третата по големина икономика в еврозоната, след като БВП през първите три месеца на 2015 г. нарасна със значително забавен темп.
Индустриалното производството неочаквано се понижи през ноември, което предизвика опасения, че италианската икономика губи инерция. През същия месец продажбите в индустрията намаляват с 1,1%, сочи актуалната информация на Istat.
Оценката на бизнеса за перспективите за поръчките и производството се влошават през януари.