Нагласите сред японския бизнес се повишават през август и вероятно ще останат стабилни, което е намек за възстановяване на икономиката и повишаващо се доверие, сочи проучване на Ройтерс.
Индексът Tankan на информационната агенция за нагласите на производителите нараства от 14 до 17 пункта през август, най-високата отчетена стойност от същия месец на миналата година насам. Очаква се индексът да достигне до 19 пункта през ноември.
Индексът за сектора на услугите се повишава с три пункта, за да достигне до 27 пункта през август, след като записа рекордните 36 пункта през юни. Очаква се да не промени нивото си през ноември.
Индексът за нагласите на търговците на дребно отскочи до 18 пункта, след като отчете 0 миналия месец, намеквайки за добро състояние на потреблението на домакинствата, съставляващо около 60% от икономиката на страната.
Индексът Tankan на Ройтерс следва методиката на едноименното тримесечно проучване на централната банка на азиатската държава.
Запитани са мениджърите на 516 големи и средни компании в периода 3 – 17 август, от които 277 показват предпазлив оптимизъм за покачване на вътрешното търсене въпреки застоя в Китай – най-големият търговски партньор на Япония.
Настроенията сред търговците на дребно се покачват след месец на рязък спад, което води до ръст за по-широкия сектор на услугите, пише Ройтерс.
Нагласите на производителите ударят най-високото си ниво тази година най-вече поради оптимизма на производителите на хранителни стоки, нефтените рафинерии и производителите на стомана, след като петролът и останалите суровини поевтиняха.
„Ние сме в състояние да пренесем разходите за суровините в продажната цена. Поради недостига на материали успяхме да намалим загубите чрез продажби на запаси“, коментира мениджър на производител на хранителни стоки пред Ройтерс.
Някои от търговците на дребно са заявили в месечната анкета на Ройтерс, че продажбите във вече съществуващите магазини са се повишили спрямо година по-рано, след като натискът от въведения миналата година данък върху продажбите най-накрая е отслабнал.
„Броят на клиентите на магазините ни в цялата страна нараства. Същевременно мрежата на доставките се подобрява“, казва търговец на дребно. Според друг дългата гореща вълна в страната е оказала благоприятно влияние върху продажбата на летни стоки.
Припомняме, че Японската икономика се сви с годишен темп от 1,6% през второто тримесечие (април-юни), след като през първите три месеца на годината нарасна с 4,5 процента. Слабият резултат се дължи основно на по-ниските от очакваното потребителски разходи, но и на спад в износа.
Информация от вчера показа, че търговският дефицит на Страната на изгряващото слънце се е изкачил на петмесечен връх през юли, движение, което анализаторите не очакваха.
Още за японската икономика можете да научите от коментара на Делян Петришки от ТВ Bulgaria On Air и Свилен Колев от Investor.bg


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Индустрията и климатични групи се обединиха срещу решението на Европа за ДВГ
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Задържаха варненец, пускал съобщение, имитиращо системата за ранно предупреждение
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън