Продажбите на дребно в Япония се повишиха за втори пореден месец през май, добавяйки нови сигнали, че търсенето се възстановява след покачването на данъка върху продажбите през миналата година.
Продажбите са нараснали с 3% на годишна база през май според данните на Министерството на икономиката, търговията и промишлеността. Резултатът надхвърли пазарните очаквания за 2,1 на сто ръст, но остана под покачването с 4,9% през април, предава WBP Online.
Статистиката за разходите на домакинствата пък показа 4,8% увеличение на годишна база през миналия месец, побеждавайки прогнозата на пазара за 3,5% ръст.
Последните данни показват, че потребителите са се върнали към по-нормална структура на разходите след временното пропадане на търсенето, след като правителството вдигна данъка върху продажбите от 5% на 8% през април 2014 г.
Правителството се надява да генерира търсене чрез увеличаване на инфлационния натиск, насърчавайки потребителите да харчат сега, вместо да изчакат цените да паднат – нагласа, която обзема съзнанието на потребителите в Япония в продължение на последните 15 години.
Друг доклад от страната показа, че японското промишлено производство е спаднало с 4% на годишна база през май. Спадът е по-голям от прогнозите за понижение с 2,3%.
Измерено на месечна база пък, производството в Страната на изгряващото слънце отстъпи с 2,2 на сто при очаквания за 0,8 на сто спад.