През май японските домакинства отварят портфейлите си малко по-широко в сравнение с очакванията, като потребителските разходи растат за пръв път от над година, пише CNBC.
Потребителските разходи се повишават с 4,8% на годишна база през май, като се оказват над очакванията на анкетираните от Ройтерс анализатори за ръст от 3,4%. Това е първото годишно увеличение от 14 месеца, откакто Япония покачи данъка върху продажбите през април 2014 г.
Анализатори приемат данните като положителни. Освен тях днес бяха публикувани и данни за инфлацията и безработицата.
В петия месец на 2015 г. инфлацията бележи 0,1% годишен растеж. Икономистите, запитани от агенцията, не очакваха такава. Прирастът е по-слаб спрямо регистрираните 0,3% на годишна база през април.
Освен това през май безработицата остана очаквано при 3,3%. Съотношението на откритите позиции към търсещите работа отчете най-високото си ниво от март 1992 г. при 1,19. Това означава, че на всеки 100, търсещи работа, се падат по 119 свободни позиции.
Като цяло данните подкрепят очакванията за възстановяване на японската икономика, но анализатори, цитирани от CNBC, са на мнение, че има още път да извърви, преди изцяло да се съвземе от по-високия налог върху продажбите.