Потребителското доверие в Германия нараства за осми пореден месец, тъй като положителната икономическа перспектива и ниската инфлация насърчават харченето на потребителите, показва сочи публикувано днес ключово проучване, цитирано от DPA.
Индексът на потребителското доверие, изготвян от нюрнбергската компания за пазарни изследвания GfK, се е покачил леко до 10,2 пункта за юни спрямо 10,1 пункта за май.
Показателят се повишава за осми пореден месец и отчита най-високата си стойност от октомври 2001 година.
Доброто състояние на пазара на труда, нарастващите заплати и ниската инфлация подсилват готовността на хората да купуват трайно, коментира анализаторът на компанията Ролф Бюркл.
Частичният показател за бъдещото финансово състояние спада леко, след като месец по-рано достигна най-високата си стойност от обединението на Германия. Според Бюркл причината за това е, че потребителите очакват лек ръст на ниската досега инфлация. „От началото на годината има ръст например на цените на горивата“, пояснява той. Това важи и за бензина, казва Бюркл. А общите очаквания на потребителите зависят силно от това дали зареждането с горива поевтинява или поскъпва.
Силното частно потребление в момента е най-голямата подкрепа за германската икономика, докато външната търговия леко спада.
През последните месеци икономическите нагласи в Германия са оптимистични на фона на по-слабото евро, което подпомага износа. В същото време силният трудов пазар и по-високите заплати стимулират вътрешното търсене.