Потребителското доверие в България се е повишило с 2,3% за последните четири месеца. В градовете увеличението е с 1,8%, а в селата – с 3,9%, показват последните данни на Националния статистически институт (НСИ).
Налице е по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за "подобрения на дома" през следващите 12 месеца.
През април по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение.
Според статистическия институт се наблюдават по-оптимистични очаквания за развитието на общата икономическа ситуация в страната през следващите дванадесет месеца, както и представите за изминалата година - данните са по-малко песимистични спрямо предходната анкета. Вследствие на това балансовите показатели се увеличават съответно с 3,8% и 5,4%.
По-малко негативни в сравнение с януари са и оценките и очакванията на потребителите за промените във финансовото състояние на техните домакинства. Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, като се отчита повишение на балансовия показател с 2%. Намаляват и очакванията за степента на безработица в страната през следващите дванадесет месеца - прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 4,1 пункта.
Изследването наблюдава бизнес тенденциите и поведението на потребителите в ЕС и е представително за населението на 16 и повече години. Анкетата съдържа въпроси, свързани с финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, инфлацията, безработицата, спестяванията, намеренията за извършване на основни разходи за предмети с дълготрайна употреба и покупка на жилище или кола.


Звезди от световната джаз сцена пристигат във Варна за „Джаз Фиеста“
Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Недостигът на чипове ще ограничи производството на смартфони през 2026 г.
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
КС ще се произнесе за достъпа на антимонополната комисия до трафични данни
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед
преди 10 години "Все повече потребители възнамеряват да инвестират средства в подобрения на дома си" ...Много добре звучи казано по евроатлантически.Обаче, ако го кажем по нашенски това изречение следва да звучи като:"Все повече потребители възнамеряват най-после да ремонтират домовете си, след дългоотлагани ремонти поради липса на средства." отговор Сигнализирай за неуместен коментар