Купувачите в САЩ са останали настрана от магазините през февруари, след като в големи части от страната бяха отчетени изключително ниски температури, предава WBP Online.
Продажбите на дребно се понижиха с 0,6% през февруари, оставайки под очакваното увеличение от 0,3%, съобщи американското Министерство на търговията. Данните все пак се оказаха малко по-положителни от отчетения спад от 0,8% през януари.
Това е първият път от периода април-юни 2012 г., в който измерителят на потребителските покупки спада в продължение на три последователни месеца.
Голяма част от общия спад на февруарските поръчки произтича от рязкото отстъпление в покупките на моторни превозни средства. Продажбите на автомобили спаднаха с 2,5%, отбелязвайки най-големият си спад от януари 2014 г.
Постъпленията при онлайн магазините обаче са нараснали 2,2%. Продажбите на спортни стоки пък са се покачили с 2,3 на сто.
Изключвайки моторните превозни средства, продажбите отстъпиха с по-скромните 0,1%, но това стана след по-изразените спадове от 1,1% и 0,8% през съответно януари и декември.
Икономическата активност в началото на годината бе засегната от суровата зима, която повлия негативно на доставките в пристанищата на Западния бряг на Щатите. Въпреки това прогнозите за растежа на икономиката през първото тримесечие варират между 1,7 и 2,5% на годишна база. Пред последното тримесечие на 2014 г. икономиката нарасна с 2,2%.