Компаниите в Япония не виждат нужда от агресивно преследване на целта за инфлация от 2% или за допълнително смекчаване на паричната политика, показа анкета на Ройтерс.
Корпоративният обзор на Ройтерс, проведен между 2 и 17 февруари от Nikkei Research, показа, че въпреки че повечето фирми искат потребителската инфлация да се ускори от сегашните 0,5 на сто, близо 80% считат, че тя трябва да е под 2%.
Освен това малко над 70% от фирмите, участващи в проучването, са заявили, че не смятат за необходимо допълнително разхлабване въпреки скока на цените на петрола.
"Японските фирми изглежда вярват, че повече парични стимули ще донесат повече вреди, отколкото ползи, тъй като може да породят нестабилност на пазарите, нарушавайки техния бизнес", каза Такуджи Окубо, главен икономист в Japan Macro Advisors.
Японските корпоративни мениджъри изтъкват, че допълнително отслабване на валутата ще увеличи разходите за внос.
По думите им целта от 2% за инфлацията е нереалистична и ненужна, а паричните власти са направили всичко, което са можели.
"Тези цени се покачват не благодарение на паричната политика, а по-скоро на факта, че компаниите печелят повече в резултат на промените в паричната политика, но изостават по отношение на покачването на работните заплати", отбеляза един от участниците в проучването.