Изненадващо потребителското доверие в САЩ намалява през февруари и индексът отстъпи от 11-годишния ръст, записан в предходния месец, съобщава Reuters. Американците са притеснени от забавения икономически растеж, което подсказва, че може да се очаква и свиване на потреблението, коментират анализаторите.
Спадът през февруари е факт и въпреки данните за стабилизиране на трудовия пазар и повечето открити работни места през последните месеци, както и наличието на сигнали за ускоряване на ръста на заплатите. Фактор за по-оптимистични настроения сред американците е и по-евтиното гориво.
Въпреки това обаче индексът на Университета в Мичиган, който измерва потребителското доверие в САЩ, се понижи до 93,6 пункта, след като през януари достигна 98,1 пункта.
Пазарните очаквания бяха, че стойността на индекса ще остане без сериозни изменения.
Анкетираните домакинства са по-песимистично настроени относно текущите икономически реалности. По-малко оптимистични са и очакванията им за следващите шест месеца.
Проучването показа и значително намаление на плановете на американците да купуват стоки с дълготрайна употреба, докато плановете за покупка на автомобили се променят незначително.