Потребителското доверие в САЩ нараства през октомври до най-високото си ниво от над 7 години, съобщава Ройтерс.
Положителните данни се дължат на растящия оптимизъм сред американските потребители за икономиката на страната и повишените им очаквания за състоянието на личните им финанси.
Индексът на потребителското доверие за САЩ на Thomson Reuters и Мичиганския университет се повишава до 86,9 пункта, най-високото ниво от юли 2007 г., спрямо 84,6 пункта в края на септември. Анкетирани от Ройтерс икономисти очакваха резултат от 84,6 пункта.
„Нарастването на доверието през последните 3 месеца предполага по-високи потребителски разходи по време на идващите празници“, коментира ръководителят на проучването Ричард Къртин. „Като цяло пет години след като започна възстановяването, потребителите най-накрая започнаха да възприемат очакванията и поведението, които стояха в основата на ръстовете в миналото“, отбеляза той.
Междувременно индексът на текущите икономически условия се отдръпва до 98,3 пункта от 98,9 пункта през септември, оставайки под прогнозираното ниво от 98,9 пункта.
Показателят за очакванията на потребителите нараства до 79,6 пункта от предварителния резултат от 78,4 пункта, подобрявайки очакванията за 78,2 пункта.