Потребителското доверие във Великобритания достигна най-високото си ниво от шест години насам, когато почти фалиралата Northern Rock предизвика кредитната криза на Острова, пише Bloomberg.
Измерителят на потребителските настроения, съставян от GfK NOP Ltd., нарасна с 6 пункта до -7 през януари. Това е най-високият ръст от септември 2007 г. насам, изтъква базираната в Лондон компания. Медианната прогноза на 20-те анкетирани от Bloomberg News икономисти бе за ръст от само 1 пункт до -12 пункта.
Британската икономика отчете най-силния си ръст от 2007 г. насам на фона на раздуващия се балон на жилищния пазар.
Показателят за оценката на британците относно „общата икономическа ситуация в последната година“ нарасна с 6 пункта до -20. Индексът на техните прогнози за състоянието на икономиката в следващата година се покачи отново с 6 пункта до 2 пункта.
Показателят за оценка на финансовото им състояние в миналото скочи с 4 пункта до -12, а този за оценката на бъдещите им финанси – с 6 пункта до -3 пункта. Преди година всички пет индекса бяха отрицателни.
„С наближаването на изборите това определено са добри новини за правителството“, споделя управляващият директор на социологическата компания GfK Ник Муун. „С растящото доверие би трябвало да се увеличат и разходите на потребителите.“
Същевременно потребителските разходите във Франция забавиха темпото през декември. Домакинствата са ограничили покупките на дрехи и аксесоари, показват последните данни на националната статистическа служба, цитирани от MarketWatch.
Потребителските разходи във втората по големина икономика се свиха с 0,1% на месечна база, но на годишна нараснаха с 1,4%.
Анкетираните от The Wall Street Journal икономисти очакваха през декември показателят да се забави с 0,5% и да се разшири с 0,7% на годишна база.