Потребителското доверие в САЩ записа неочакван спад в първия месец на годината. Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, разчетоха това като знак, че ускоряването на вътрешното потребление може би ще изчака.
Стойността на индекса, следен от Thomson Reuters и Мичиганския университет, достигна 80,4 пункта, след 82,5 пункта през декември. В същото време икономистите очакваха ръст до 83,5 пункта.
Тези данни идват след като през декември статистиката отчете най-бавният ръст на заетостта за последните три години. Безработицата намалява, но това е факт заради по-големия брой лица, които са излезнали в пенсия през този месец.
Освен повечето работни места за подобряване на настроенията на потребителите и окуражаването им за извършване на покупки, е необходимо още и усещането за богатство на домакинството. Това може да дойде от по-високите цени на имотите, например, отбелязва още Bloomberg.
„Числата ни казват, че потребителите са още внимателни с харчовете”, коментира Майкъл Морън, главен икономист в Daiwa Capital Markets America. Той допълни, че известно охлаждане може да се очаква през първото тримесечие на годината.