Нивото на безработица се понижава за втори пореден месец, достигайки 3,8% през юли, като това е най-ниският показател от октомври 2008 г.
Разходите на домакинствата са нараснали минимално през юли на годишна база, след като потребителите са били склонни да отделят повече средства за пътувания, забавления и заведения. Доходите на работещите са се увеличили с 1,3% през юли на годишна база, като това е 5-и пореден месец на повишение.
Данните показаха още, че производството се е разширило с 3,2% през юли, а производителите очакват процесът да продължи през следващите 2 месеца в съзвучие с проучването за бизнес активността, показващо, че производството се е разширило за 6-ти пореден месец през август.
„Данните за производството потвърждават умерено възстановяване в заводската активност, а същинската производствена инфлация и тази, която изключва енергоносителите, показват, че икономиката се насочва към пресичане на дефлацията“, смята Ясуо Ямамото, старши икономист в изследователския институт Mizuho в Токио.
Японският премиер Шиндзо Абе и централната банка на страната заложиха на мащабни фискални и монетарни стимули, които да вдъхнат живот на икономиката, а натрупващите се признаци за съвземане се разглеждат като подкрепа за планираното повишаване на ДДС.
Песимистите твърдяха, че ползите от Абеномиката – стратегия на фискални и монетарни стимули, съчетана със стратегия за дългосрочен растеж – може да се окажат мимолетни и че няма да успеят да накарат компаниите да увеличат разходите си за инвестиции и заплати.
Японската икономика се разшири с 2,6% през второто тримесечие на приравнена към годишна основа база, регистрирайки трето поредно тримесечие на разширяване, след като подемът в износа се добави към устойчиво силното лично потребление.
При положение, че вътрешното търсене е устойчиво и подкрепя производствената активност, опасенията, че слабият растеж на развиващите се пазари може да се окаже в тежест на износно ориентираната японска икономика, намаляват в голяма степен.
Данните обаче останаха под очакванията на анализаторите, осигурявайки нови аргументи за поддръжниците на повишаването на ДДС от настоящите 5% до 8% през април 2014 г. и до 10% през октомври 2015 г. „Ако въпросът е дали днешните данни са положителни или негативни за повишаването на ДДС, може да се каже, че те са положителни“, смята Амари.