Потребителското доверие в Италия продължи да се повишава и през август, достигайки 98,3 пункта от ревизираните в посока на повишение 97,4 пункта през юли при първоначално обявени 97,3 пункта, съобщиха от италианския статистически институт Istat, цитирани от MarketWatch.
Това е нов най-добър резултат за повече от година, отчитат от агенцията.
Подемът се дължи главно на нарасналото доверие в общата икономическа обстановка в третата по големина икономика в еврозоната, което вече е на най-високото си ниво от началото на 2010 г., но също така и на подобрените перспективи пред домакинствата, твърдят от Istat.
Предвижданията за пазара на труда обаче са се влошили в известна степен, като почти един от всеки четирима анкетирани очаква „силно нарастване“ на нивото на безработица, добавят от статистическото ведомство. Макар че правителството очаква запазващата се вече 8 тримесечия рецесия да отслабне и дори да бъде преодоляна, пазарът на труда в страната остава под натиск, особено за навлизащите в редиците на работната сила.
Нарастването на потребителското доверие е почти повсеместно в отделните региони на страната, особено в индустриалния северозапад, но в по-бедната южна част се отчита влошаване, коментират от института.
Въпреки по-оптимистичните си нагласи италианците са все по-малко склонни да купуват стоки за дълготрайна употреба, отдавайки предпочитания на спестяването на средства, сочат данните.
Междувременно френското статистическо бюро Insee съобщи, че доверието на предприемачите в производствения сектор на страната също се подобрило през август на месечна база.
Бизнес доверието в производствения сектор е нараснало до 98 пункта през този месец от 95 пункта през юли.
Резултатът надхвърли и очакванията на анализатори, анкетирани от Wall Street Journal, за подобряване на доверието до 96 пункта. Той обаче се запазва под дългосрочната средна стойност от 100 пункта.
Това е четвърти месец на повишаване на доверието на бизнеса след 3 поредни месеца на спад, отчитат от Bloomberg.