Нежеланието на европейците да харчат за пътувания и да се хранят навън е забавило повишаването на цената на живота в еврозоната през ноември, но влошената способност на икономиката за създаване на нови работни места предлага слаби възможности на потребителите да подпомогнат икономическото възстановяване, съобщи Ройтерс, като се позова на данни на европейската статистическа служба Евростат.
Годишната инфлация в държавите-членки на валутния съюз се е забавила до 2,2% през ноември от 2,5% през октомври, сочи окончателната оценка, потвърждавайки предварителната и очакванията на анализаторите.
Разходите на домакинствата, свити от мерките на строги икономии, които предприемат правителствата на страни от еврозоната, и от рекордното ниво на безработица, са се ограничили през ноември основно до храна и облекло.
Заетостта се е понижила с 0,2% през третото тримесечие спрямо второто, когато бе останала без промяна. Предварителните прогнози за третото тримесечие също бяха за запазване на заетостта на предишното ѝ ниво.
Разходите за транспорт, забавления и култура са намалели, а сред най-тежко пострадалите от затегнатите колани на европейците е ресторантьорският бизнес.
Междувременно базираният в Лондон институт Markit обяви, че производството в еврозоната показва „признаци на съживяване“, съобщи ВВС.
Индексът на бизнес активността в производството, съставян от института, се е повишил до 46,3 пункта през декември спрямо 46,2 пункта през ноември. Показателят обаче остава в зоната на свиване под 50 пункта, а секторът на услугите се е свил до най-ниското си ниво от юли.
Съвкупният индекс за производството и услугите в Германия е нараснал за пръв път от 8 месеца, „макар че тези повишения са много слаби, тъй като преломът в сектора на услугите е бил компенсиран от по-бързия спад в промишленото производство“, подчертават от Markit.
Във Франция производството се е свило за 10-ти пореден месец.