Потребителското доверие в САЩ през май регистрира неочакван спад, достигайки 4-месечно дъно, след като американците се оказаха по-песимистично настроени за пазара на труда и икономическата перспектива, сочи изследване за частния сектор на The Conference Board, цитирано от Ройтерс.
Индексът на потребителското доверие през май се е понижил до 64,9 пункта от коригираните в посока на понижение 68,7 пункта при първоначално обявени 69,2 пункта за април. Анализаторите пък прогнозираха среден ръст до 70,0 пункта.
Индексът на очакванията се е понижил до 77,6 пункта от 80,4 пункта през април, докато индексът за настоящата ситуация се свива до 45,9 пункта от 51,2 през предходния месец. И двата показателя са на най-ниското си ниво от януари насам.
„Потребителите са по-негативно настроени за настоящия бизнес и за обстановката на пазара на труда, а са по-големи песимисти и за краткосрочната перспектива“, заяви Лин Франко, директор на центъра за изследване на потребителите в The Conference Board, цитиран в нейно съобщение.
„Потребителите обаче са по-оптимистично настроени за перспективите за доходите си, което би трябвало да подпомогне разходите“, добави тя.
Оценката на потребителите за пазара на труда се е влошила, като през май отговор „трудно е да се намери работа“ са дали 41% от анкетираните при 38,1% през април, докато за „пълно е с работни места“ са гласували само 7,9% при 8,4% през предходния месец.
Очакванията за ръст на цените през следващите 12 месеца обаче показват свиване до 5,6% от 5,8% през април.