IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Потребителското доверие в Германия падна до най-ниското си ниво за 2012 г.

Влиянието на скъпия петрол компенсира договорените индексации на заплатите, сочи месечното проучване на GfK

16:51 | 27.04.12 г.
Автор - снимка
Редактор
Потребителското доверие в Германия падна до най-ниското си ниво за 2012 г.

Данните затъмниха ръста на заплащането, постигнат от германските профсъюзи, от който се очаква да подкрепи потреблението. През май профсъюзът на служителите в публичния сектор Verdi постигна споразумение за ръст от 6,3% на заплатите през следващите 2 години, което ще засегне 2 млн. души.

От GfK обаче изтъкват, че разходите за енергоносители и евентуалните инфлационни рискове за период от една година напред може да понижат ефекта от постигнатото споразумение.

Същевременно от изследователската компания съобщиха, че потребителското доверие във Великобритания остава без промяна през април и не се очаква да се подобри, след като данни през тази седмица показаха, че икономиката на страната е навлязла в двойна рецесия за първи път от 1975 г.

Индексът на потребителското доверие се задържа на ниво от -31 пункта, като анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха той да достигне -30 пункта.

В изследването, проведено между 30 март и 15 април, са участвали 1 998 души.

„Данните от този месец не осигуряват никакво облекчение за правителството на фона на новината, че икономиката отново е навлязла в рецесия“, заяви Ник Муун, управляващ директор за социологическите проучвания в GfK. „Липсват признаци, както в изследването, така и в последните икономически данни, които да предполагат каквото и да било незабавно подобрение“, добави той.

Показателят за оценката на потребителите за развитието на личните им финанси през последните 12 месеца регистрира леко подобрение до -23 пункта през април при -25 пункта през май, а индексът на оценката им за икономиката за същия период е достигнал -57 пункта при -59 пункта през предходния месец, посочват от  GfK.

Оценката на потребителите на обстановката за големи покупки се подобрява с 1 пункт до -30 пункта, а техните очаквания за собственото им финансово състояние през следващите 12 месеца регистрират спад от 3 пункта до -13 пункта.

Показателят, отразяващ потребителската прогноза за икономиката, се свива допълнително с 3 пункта до -33 пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още