Потребителското доверие в Германия се понижи леко при навлизането в май, след като високата цена на петрола се отрази неблагоприятно върху готовността за харчене, затъмнявайки последните споразумения за трудовите възнаграждения, които до момента изпреварваха инфлацията, съобщи Ройтерс.
Изпреварващият показател за потребителското доверие, изчисляван от групата за пазарни проучвания Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), се сви до 5,6 пункта през май при 5,8 пункта през април, като това е и най-ниското му ниво през тази година. Данните за април пък бяха коригирани минимално в посока на понижение от предварително обявените 5,9 пункта.
Показателят, базиран върху анкетиране на 2 000 германци, се понижава за втори пореден месец след 5-месечен непрекъснат ръст.
„Постоянните новини за рекордни цени на петрола не остават незабелязани от потребителите, а опасенията за инфлацията нарастват“, се посочва в съобщение на GfK.
Разглеждано като светъл лъч в икономика, възприемана като способна да устои на лоши новини, потребителското доверие в Германия до момента издържа на разочароващата поредица от данни за производството и индустрията.
Спадът за май обаче показва, че тези данни започват да се просмукват през изследванията на доверието, като процесът естествено отнема повече време, за да отрази настоящите условия, отколкото останалите индикатори.
Индексът за бизнес климата в страната на института за икономически изследвания Ifo нарасна през април за шести пореден месец въпреки прогнозите за понижаването му на фона на слабите данни за индекса на бизнес активността и на по-слабите от очакваното данни за индустриалното производство през февруари.
Индексът на очакванията за бизнес цикъла на GfK също регистрира ръст до 8,5 пункта през април при 7,2 пункта през март.
Индексът на очакванията за доходите се понижава до 33,0 пункта през април от 34,3 пункта през март, а готовността за харчене спадна рязко до 27,6 пункта през април от 38,6 пункта през март.