След два месеца на силен ръст, през януари потребителското доверие в САЩ се понижи, разкрива проучване на Coference Board, съобщава Асошиейтед Прес. Индексът на потребителското доверие (CCI) на организацията се е понижил до 61,1 пункта от ревизираните 64,8 пункта през декември.
Анализаторите очакваха индексът да се повиши до 68 пункта.
Показателят се повиши от 40,9 пункта през октомври до 64,8 пункта през декември.
Conference Board обяви, че въпреки оптимизма на потребителите за разкриване на нови работни места и понижаване на безработицата, очакванията им за нарастване на доходите са останали ниски.
Стойности на CCI от над 90 пункта означават, че икономиката е в добро състояние. Тези нива не са достигани от декември 2007 г. - началото на рецесията.
Икономистите обръщат особено внимание на CCI, тъй като потреблението в САЩ допринася за 70% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната.