Продажбите на дребно в Германия през октомври нараснаха над очакванията на анализаторите, тъй като потребителите са увеличили готовността си да харчат преди празничните дни в края на годината, съобщава Bloomberg, като се позовава на данни на германската федерална статистическа служба.
Данните, коригирани сезонно и изчистени от влиянието на инфлацията, сочат ръст от 0,7% в продажбите на дребно през октомври на месечна база, след като през септември бе регистриран ръст от 0,3%.
Нарастването е най-голямото от юни, а анализаторите очакваха увеличение от едва 0,1%.
На годишна база обаче продажбите на дребно са намалели с 0,4%.
Проучване на Deloitte LLP сочи, че германските потребители планират да увеличат разходите си с 4,3% по празниците.
„Това е добро начало на четвъртото тримесечие“, заяви Карщен Бжески, икономист в брюкселския филиал на ING Group. „Ако погледнем напред, потреблението трябва най-малко да се запази. Изглежда, че потребителите са открили някаква своеобразна терапия за преодоляване на травмите от дълговата криза: утешително пазаруване около коледното дърво?“, удивлява се той.
На 24 ноември от статистическата служба съобщиха, че отскокът на икономическия ръст през третото тримесечие е благодарение основно на потребителските разходи и тези на компаниите.
Междувременно от германската Федерална агенция по труда съобщиха, че германската безработица се е понижила през ноември с повече от очакванията на анализаторите.
Понижението е със сезонно коригираните 20 000 души до 2,91 млн., като анализаторите очакваха безработните да намалеят с едва 5 000 души.
Безработицата се е свила до 6,9% от 7,0% през октомври въпреки мрачните перспективи за икономическия ръст, породени от задълбочаващата се финансова криза в еврозоната.
„Германският пазар на труда се оказа силен“, заяви Хайнрих Алт, заместник-председател на агенцията. „Финансовите и политическите сътресения, предизвикани от дълговата криза, не се отразяват на реалната икономика. Износът е налице. Да се надяваме, че нещата ще се задържат по този начин“, добави той.
Според Александер Кох от мюнхенския филиал на UniCredit Group впечатляващият подем на пазара на труда не е достигнал върха си. „Стабилната заетост остава основен подкрепящ фактор за търсенето на домакинствата в Германия“, посочи той.
През октомври безработицата в еврозоната нарасна до 10,3% от 10,2% през предходния месец, съобщи днес Евростат. Това е най-високото ниво от юни 1998 г.
Според уеднаквените данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие безработицата в Германия през септември е била 5,8% при 9,1% в САЩ, 9,9% във Франция, 8,3% в Италия и 9,7% средно за Европейския съюз.