Развиването на успешен бизнес вече изисква задължително присъствие в онлайн пространството и то не само чрез създаването на уебсайт, а чрез покриване на социалните мрежи. Тези канали предоставят и чудесни възможности за реклама на компанията ви, на услугите и стоките, които тя предлага. За целта е важно да знаете няколко ключови неща.
На първо място, когато създадете страницата, е добре да маркирате всички точки, които искате и знаете, че потребителят ще иска да види на вашата страница – уебсайт, адрес, работно време и други. Така ще покриете всички хора, които не познават бизнеса ви и трябва да научат повече за него, заяви Димитър Савов, ръководител маркетинг в Startup Masters, по време на конференцията eComCongress.
По думите му, когато оформите страницата си и запълните всички звена от нея, които са ключови за бизнеса ви, е добре да създадете съдържание за нея за период от един месец напред. За целта е добре да фиксирате броя публикации на дневна база, да разположите въпросните публикации стратегически във времето и да ги насочите към аудиторията, към която се целите. Особено важно е публикациите да излизат в правилното за това време. Едно от основните предимства на Facebook е, че можете да насрочвате публикациите за точни дни и часове, както и да ги таргетирате към хората, които са най-важни за вас. За целта платформата предлага изключително точно таргетиране по пол, възраст, локация и други.
Когато стигнете до рекламата, имате значителен брой възможности как да подходите. Именно това разнообразие, прецизното таргетиране и наличието на толкова много хора в социалната мрежа я правят толкова привлекателна за повечето рекламодатели.
Към какво да се насочите според Димитър Савов?
Local Awareness Ads
Това са рекламите, насочени към хора, намиращи се на определено място. Такъв подход могат да използват търговците в даден квартал, които искат да достигнат до хората, които живеят наоколо, посетителите, новите хора и тези, които само преминават пеша. Така например един ресторант може да използва такъв тип реклама, за да рекламира на хората в района своето дневно меню, така че да ги привлече посредством социалната мрежа. Освен това този подход може да спести разходите за брошури и хабенето на хартия. Савов твърди, че тези реклами имат огромен потенциал, но често са подценявани от бизнеса.
Carousel Ads
Тук говорим за реклами, характерни с това, че изискват потребителят да скролва надясно. Те предлагат вграждането на пет снимки, видео и текст. С този тип реклама можете да призовете потенциалните си клиенти към действие (покупка например), а самата платформа може да оптимизира реда на снимките по най-добрия начин. Carousel се използва в няколко случая – за подчертаване функциите на един продукт, за разказване на история и за обяснение как работи продуктът ви. Добрата новина е, че това е особено ефективен метод за реклама, защото естественото любопитство кара хората да скролнат докрай.
Снимка: Facebook blog
Dynamic Product Ads
Този тип реклами могат да ви помогнат да промотирате продукти на база на това какво клиентите разглеждат в каталога ви. За целта въпросният каталог трябва да бъде използван от платформата. Услугата позволява правенето на сравнения, както и при добавяне на продукт в потребителската кошница, да бъде издавано намаление. Друга опция е при регистрация услугата да предлага на потребителя да покани приятел, за да получи нещо. Услугата е доста гъвкава и дава възможност за достигане до хората чрез продукти, към които те вече показват интерес.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.