Препоръката на експерта е, когато една компания предлага няколко, но много различни продукти, например потребителски стоки, счетоводни и туристически услуги, да заложи на отделни сайтове за тях и да инвестира в SEO на всеки.
„Нямате ли бюджет, не се захващайте с излизането на нови пазари“, посъветва той присъстващите на конференцията. Според него е особено важно да се ползват хостинг услуги в страната, в която компанията иска да излезе, защото това помага за по-доброто класиране на сайта в търсачките.
“Google може да ви направи достъпни в целия свят. Инвестирайте в него“, обобщи той.
3. Управление на онлайн репутацията
Онлайн репутацията е всичко онова, което търсещата машина знае за дадена компания – какво пише за нея не само в сайта ѝ, но и във форумите, социалните мрежи, защото всички говорят за стоките, които ползват.
Според Ненов 87% от потребителите взимат решение за покупка на база на позитивни коментари, докато 84% променят това решение, ако прочетат негативни. 70% от хората в социалните мрежи търсят продукти и услуги в тези платформи, а 63% търсят любимите си брандове там. 50% пък изразяват негативно мнение.
В този смисъл е добре компанията да инвестира в SEO, за да може всички позитивни публикации за нея в интернет да излязат на първа страница в списъка с резултати при търсене в Google.
4. Мониторинг
Следенето на всички етапи от развитието на фирмата е нещо ключово, което не бива да се забравя, твърди Ненов. По думите му това, което е важно да се следи онлайн, е откъде идва трафикът към сайта и дали той е ефективен.
„Непрекъснато трябва да имате информация за потенциални и вече случващи се кризи, в противен случай можете да загубите много потенциални клиенти“, коментира той. В такива моменти е важно да се локализира кризата, независимо дали става дума за негативни коментари във форум или в социалните мрежи и да се намери добро решение, което да е публично, така че останалите онлайн потребители да видят, че компанията откликва адекватно.
5. Интернет реклама
Според Александър Ненов най-добрият вариант е да се заложи едновременно на реклама във Facebook, но и на Google AdWords, защото се достига до по-голяма аудитория и като цяло до по-различни аудиторни групи.
На българския пазар Facebook рекламата не работи по най-добрия начин, но в САЩ тя достига до изключително таргетирани групи, което е абсолютно предимство за бизнеса, коментира Ненов.