Разработен е проект на договор между ученик и работодател, за да бъде стимулирано дуалното обучение. Това стана ясно на редовната среща на зам.-министъра на икономиката Александър Манолев с представители на малкия и среден бизнес, експерти, браншови и отраслови организации, съобщи икономическото министерство.
За създаването на проекта на договор е анализиран опитът в Германия, Швейцария и Австрия.
Работи се и за Създаването на регистър на предприятията, които участват в дуалното образование.
„Когато говорим за недостига на кадри, има две решения. Едното е бързото – да внесем работна ръка отвън, но другото е устойчивото – да подобрим връзката между образованието и пазара на труда“, каза Манолев.
Икономическото министерство предлага да бъде създаден регистър на предприятията, които участват в процеса на дуално образование, за да бъдат улеснени ученици и родители.
Започва обсъждане на нова концепция за професионалното образование, съобщи заместник-министърът на образованието Деница Сачева.
Тя обясни, че стремежът е да се откриват паралелки по професии, които са търсени от учениците, но и от бизнеса.
Предвижда се и прием по защитени професии, за които да се дадат различни стимули от държавата.
Професионалното образование обхваща около 41% от учениците, като целта на МОН е делът да нарасне на 50%. Днес 1000 ученици в 17 гимназии са обхванати от дуалното обучение.
Представителите на бизнеса изразиха готовност да се включат в повече информационни кампании и да организират отворени дни в предприятията си при интерес от конкретни училища. Според тях е нужно да се подобри информираността и на родителите за възможностите за реализация на децата им в някои отрасли, за да ги насочат към тях.