Младите хора до 25 години биха станали учители при работна заплата от 1500 лева. Това показва статистиката на синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”.
В момента младите учители в българското училище са под 5%. Според синдиката привлечените млади хора в училище трябва да имат перспективи за кариерно израстване.
Сега хоризонталното кариерно израстване на учителите е много мудно, а вертикалното - недостъпно, поради липса на мандатност на директорската длъжност, посочват от образователния синдикат.
Според синдиката е необходима финансова подкрепа и стимули за учителите, работещи с деца със специални образователни потребности, с деца от уязвимите групи и с талантливи деца. Сега системата се справя лошо със социализацията на децата и учениците със специални образователни потребности, които са в реалните училища, поради огромния брой на останалите деца и заради високата часова норма на ресурсните учители.
Според синдиката е необходима специална финансова подкрепа за учителите с допълнителни финансови стимули и за намаляване на учениците от ромски произход в група и клас, за да има успешна интеграция. Необходим е и специален финансов стандарт, по-висок в пъти за работа с надарени и талантливи деца, посочват от синдикат „Образование”.
Необходима е и цялостна промяна на концепцията при определянето на директорите на образователни институции, смятат от синдиката и допълват, че е много важно въвеждането на мандатност на директорската длъжност. Необходимо е да се въведат и изисквания към директорската длъжност, като ценз в управление на образованието, както и управленски опит в години повече от тези за кариерната длъжност "Старши учител".
Пенсията на учителите би трябвало да достигне европейската норма от 70% от работната заплата при сегашни малко над 40%, посочва се още в позицията. При натоварване над седмичната или годишна норма надвзетите лекторски часове да влияят за по-ранно пенсиониране, предлагат от организацията.
Според Синдиката "Образование" финансирането на безплатни занимални и занимания по интереси трябва да бъде преход към европейска целодневна организация на учебно-възпитателния процес, тъй като съществуващият сега целодневен модел обикновено се свързва с писане на домашни в класната стая.
Задължително да се премине в едносменен режим на организация в училищата до края на четиригодишния мандат на правителството, като това е императив, заложен в Закона за предучилищното и училищното образование, се посочва в позицията. Препоръчва се и задължително преминаване в едносменен режим на организация до края на мандата на управляващите.
преди 7 години ако комунизма беше толкова велик, защо се саморазпадна!? :) а там където и днес "процъфтява", може да видиш последиците и опашките по магазините, като Венецуела... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Онуй що бе построено , не може и да го боядисаме. "Лош" Комунизъм ... не е хубаво да си без кредити и да имаш имоти на твое име , а още по лошо да построиш къща и да ходиш на почивка със семейството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ами то си има поговорка: С трици мамуни не се ловят.За вече почти 30г. преход се опоска де що имаше съградено през комунизма, нали затова и искат да спират приватизацията, защото вече няма какво да се приватизира. Е последния остатък от лошия комунизъм още го ръфаме, отгледания и обучен човешки капиталк, но и той е на привършване защото хората остаряват и се пенсионират. А младите не се ловят на подхвърляните трици ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Педагогиката е призвание, което не се купува с пари."То и за медиците май имаше Хипократова клетва ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Младите хора биха станали пeдaли срещу 1500 лв. заплата, но това не значи, че ще бъдат добри в професията си. Педагогиката е призвание, което не се купува с пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар