За първи път в България се провежда национално проучване сред студентите, което да излъчи най-желания работодател сред студентите за настоящата година.
Graduate Survey е мултинационално независимо проучване, което измерва мнението на студентите за предпочитания от тях работодател. Проучването е онлайн за максимално улеснение на младите таланти и може да бъде попълнено на следния линк.
Всички университети и техните кариерни центрове са уведомени и поканени да участват в проучването, съдействайки за достигане на онлайн анкетата до студенти от цялата страна. Това осигурява максимално адекватни и достоверни данни, които ще посочат Топ 50 сред най-привлекателните за студенти компании в България.
„Целта на Graduate survey е да съберем обратна връзка от студентите в страната за мечтаната им компания, защо искат да работят там, как желаят да получават информация от нея и каква е представата им за конкретната компания. Това ще ни даде възможност да изградим профил на компаниите спрямо представите на студентите и да разберем къде се разминават, както и какво могат да направят компаниите, за да станат по-привлекателни за студентите. Ето защо е толкова важно студентите да отделят по 3-4 минути, да дадат своя „глас“, попълвайки Graduate survey и да информират българските компании какво очакват студентите от тях“, казва Ралица Генчева, съорганизатор на проучването за България.
„Защо се насочихме към студентите ли? Защото това е най-свежата, активна и креативна работна ръка на пазара на труда. Особено завършващите студенти са вливащата се живителна сила в икономиката и именно те са най-желаните служители, покривайки длъжности и сфери, където гладът за кадри е най-голям. Най-лесно моделируеми са и са готови за поемане на изцяло нова кариера. Може би мечтата на всеки работодател е да се заеме с млад, интелигентен и ангажиран кадър, в когото да инвестира, развие и пенсионира един ден. А защо се „чупи“ тази утопия, очакваме да разберем скоро!“
Ползата за студентите е, че информацията, която те попълнят за това къде биха желали да работят, заедно с причините за това, се споделя с работодателите. Също така всеки студент, попълнил проучването, ще получи и резултатите от него.
Резултатът от включването на студенти и работодатели е подобряването на работната среда в България, така че да стане по-привлекателна за младите таланти.
Graduate Survey се провежда в момента и всички студенти могат да се включат до 19 май, след което данните ще бъдат анализирани и оповестени публично.
Анкетата може да бъде попълнена тук.
Проучването се иницира от ToTheTop Agency България по лиценз на Realta и Modern Management Consulting London.