Във време, в което икономиката на една страна се намира в тежка ситуация, компаниите трябва да се възползват от възможността за агресивен растеж, заяви в рамките на конференцията Grow Now професорът по мениджмънт от London Business School Джон Мълинс.
По думите му повечето средно големи компании се развиват много по-бавно, отколкото техните създатели биха искали. Причините за това са много, включително и това, че самата Европа не се развива с желаните от всички темпове. Основния проблем обаче експертът вижда в липсата на достатъчно добър бизнес модел.
Мълинс смята, че е изключително важно за компаниите не само да мислят за основния си план за развитие. Той призовава всички мениджъри винаги да имат предвид какво биха правили, ако им е необходим план Б, защото често именно той се оказва ключът към успеха.
„План А рядко ще ви отведе там, където искате. Затова обърнете внимание на план Б“, заяви той.
Според Мълинс най-важното за една компания, която е все още малка, но иска да расте, е да направи няколко важни стъпки. Първата е да потърси примери за компании, преминали по пътя, който тя иска да извърви, и да се поучи от тях. Втората е да открие такива, чиито стъпки не бива да повтаря.
Не на последно място, мениджмънтът трябва да вярва в доброто бъдеще на компанията и винаги да е готов да реагира достатъчно гъвкаво и адекватно на факторите на външната и вътрешната среда.
Мълинс разкри как пет компании са успели да постигнат всичко това. Техният успех се крие в това, че силата им е съсредоточена само в един от елементите на бизнес модела. Ето и самите фирми, от чийто опит можете да научите много за промените в бизнес модела и това колко важни са те за растежа на компаниите.
Пълният списък вижте в галерията