Преследването на гениална идея може да се превърне в мания за много новатори, докато се борят да превърнат концепцията си в реалност. Много от тях може изобщо да не успеят да представят визията си пред света навреме, което ги оставя на самотен път към неизвестен резултат.
Когато се самофинансирате с основни ресурси, шансовете ви за успех са малки. Ако наистина знаехте какво е необходимо, за да успеете, може би никога няма да започнете. Чрез собствения си опит в основаването на компания открих някои клопки и поуки за новатори, които вярвам, че могат да помогнат и на други, пише за Forbes Джаз Джил, основател и президент на компанията за боксова екипировка и уреди SPARBAR.
Подводен камък: Създаване на романтична представа за продукта
Битува романтична представа за новатора, който се изолира в тъмна стая и когато продуктът е готов, просто излиза от работилницата си с прототип, заченат като концепция на салфетка. Но имайте предвид, че дори най-добрите идеи могат да се провалят. Ако сте на път да разработите продукт, трябва да сте наясно с този факт и да се придържате към реалността, като тествате пазара с повишено внимание, преди да се ангажирате напълно.
Научете се на търпение
Създаването на нещо ново, което преобразява даден пазар или индустрия, идва с много уроци. Невинаги ще получите продукта си правилно от първия път (или може би дори не от десетия път). Когато има толкова много причини да се откажете, имате нужда от само една причина, за да продължите. Спомнете си защо сте започнали това пътуване. Процесът може да струва повече и да отнеме повече време от предвиденото в бюджета, но всичко това е част от кривата на обучение.
Днес разработването на продукти често ви отвежда от чертожната дъска направо до управлението на проекти, където трябва да работите с екип от доставчици и експерти. Тази работа изисква силни комуникативни умения. Но преди всичко тази работа изисква вашето търпение. Трябва да се научите да представите визията си успешно веднага, за да можете да привлечете и други, които да реализират идеята ви с най-голямо внимание.
Подводен камък: Пренебрегване на защитата на интелектуалната собственост
Наблюдавайки политическия пейзаж в момента, ще забележите, че местното производство е силно предпочитано, а глобалната логистика става все по-предизвикателна, непредвидима и скъпа. Поради тези причини може да предпочетете родния си пазар, вместо да се насочите към чуждите.
Ако създадете местно произвеждан продукт, може да го използвате в своя полза и да го направите част от маркетингов план за изграждане на родна марка. Не можете да се възползвате от гениалността на своя продукт, ако нямате страхотен брандинг - двете вървят ръка за ръка.
Независимо дали ще атакувате чужди пазари, или ще останете местна компания, защитете добре идеята си. По света има безброй имитатори. Може да се наложи да регистрирате своите мостри чрез патенти, регистрации на дизайн и търговски марки. Проучете кое е най-подходящо за вас и изберете дали да направите всички или комбинация от тях. Помислете също за работа с патентен адвокат, за да сте сигурни, че ще защитите напълно идеята си.
Защитете се и при партньорства. Ако влезете в някакъв вид партньорство, е наложително да ангажирате добър адвокат. Структурирането на вашата компания и партньорство е от съществено значение. Често партньорствата започват с ентусиазъм и доверие, но пренебрегват така необходимото внимание към детайлите в споразуменията. Тези споразумения са важни, за да гарантират, че защитавате интересите си и че всички партньори са ангажирани с идеята.
Подводен камък: Неуспех да останете верни на себе си
Ако успеете да докажете своята концепция, вероятно няма да имате трудности с намирането на подкрепа за вашия продукт. Но бъдете внимателни: колкото по-голям е потенциалът на вашия продукт, толкова повече хора може да го видят като бърза печалба или възвръщаемост. Не разводнявайте своите ценности или марката си; останете верни на себе си и ще привлечете правилните хора.
Останете оригинални. Регистрациите на патенти и търговски марки невинаги ще ви предпазят от имитатори. От ключово значение ще бъде вашата креативност в маркетинга на марката и продуктите, за да се откроят като оригинални. Ако ви копират, браво, значи правите нещо добре. Ако търсите продажби с голям обем, най-важно ще бъде съотношението между цената и качеството. Ако искате обаче да изградите ценна марка, ще трябва да реинвестирате много обратно в нея.
Не се сдържайте, когато се стремите да правите иновации в нова сфера. Преобразяването на даден пазар често идва само след поглед отвън. Ако се опитвате да въведете нова концепция в традиционна сфера, където няма иновации, очаквайте вратите да бъдат затворени. Продължавайте да чукате на тях и скоро ще уцелите правилните врати след много откази. А още по-добре, може вие да сте тези, които отварят врати за другите.
Малцина успяват да пуснат нов продукт на пазара. Затова възниква и въпросът: струва ли си всички усилия? Ако успеете в това, ще сте придобили ценни знания от създаването на вашия продукт до това как да реагирате на пазарните тенденции, както и как да продължите да създавате иновации около това, което сте изградили. Ще се изненадате колко далеч сте стигнали и колко много възможности ви се предоставят. След като веднъж стигнете до пазара, истинската иновация може да започне.
преди 2 години В глобалната икономика на изобилието от излишък, този, който е с най-добра рецепта, ще победи. Всички ние се нуждаем от рецепта, която е достатъчна оригинална, за да прикове вниманието на преситения и капризен клиент. Рецепта, чрез която се прибавя истинска стойност. В днешният свят победителят получава всичко, а стимулите за завладяване на 100% от един глобален пазар са огромни. Сега, всички ние трябва да осъзнаем, че ако се провалим и не успеем да създадем най-вкусната рецепта, това може да бъде последната ни вечеря.Индивидът, племето, организацията или регионът, който се отличава при развитието на иновационни концепции и идеи за това как да комбинира и прекомбинира съставките, ще пожъне най-големи успехи.Иновация означава да се създаде нещо което не съществува. При иновацията се сътворяват неща, които светът не е виждал преди. При иновацията си задавате въпроса Какво ще стане ако и след това повтаряте същия въпрос постоянно. Това частично обяснява защо понякога е трудно да се работи с хора от категорията на предприемачите. Повечето хора се занимават с това, което съществува. Предприемачите правят точно обратното.Иновацията изисква експериментиране, което е рискован бизнес. То може да ви доведе или до успех, или до провал. Поради това благоприятното за иновации обкръжение трябва да се отличава с изключително висока толерантност към грешки. Същото качество трябва да имат и лидерите на организации, чиято цел са иновациите. Трябва да е ясно, че провалът е просто една част от иновационната култура, при която той трябва да се възприема като нещо положително. В миналото за да постигнат нещо ново и различно, някои са рискували живота си. Великият иноватор в областта на човешките ценности Исус поел рискове и бил разпънат на кръст. Нелсън Мандела също рискува и вследствие на това едва не загина. Ван Гог стана за посмешище и се самоуби. Днес хиляди предприемачи рискуват и губят семейства, приятели, състояние, достойнство, а понякога и живота си. Такива хора трябва да се приветстват, защото същността на механизма, който движи човешкия прогрес, е именно провалът. Ако не са били глупаците, които да се опитвали отново и отново да направят невъзможното, ние все още бихме осветявали домовете си с газени лампи.Истинските иноватори са готови за неуспехите, които съпровождат усвояването на непознати територии. Те предпочитат риска на неизвестното пред сигурността на познатото. При преследване на не откритото и в процеса на създаването му се сблъскват с много отрицание на не рискуващите през живота, което довежда до тяхното себеотрицание, подкрепяно от изгарящо желание за осъществяването на една мечта, която често пъти поставя под въпрос, тяхното душевно здраве от околните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар