5. Ускорете преразпределението на ресурси и инвестициите в инфраструктура!
Бизнес лидерите обичат думи като „гъвкав“, „пъргав“ и „иновативен“. Но поглед върху техните бюджети показва, че „инерцията“ вероятно е по-подходящ термин. От година на година компаниите преразпределят само 2 до 3 процента от бюджетите си. Но тези, които разпределят повече - от порядъка на 8 до 10 процента - създават повече стойност.
В ерата на коронавируса нуждата за промяна се подразбира. В някои области компаниите могат да използват това чувство на неотложност, за да променят начина, по който създават своите бюджети. Екипите по продажби например често получават новите си цели въз основа на резултатите от предходната година. По-добър подход е да се определи възможното въз основа на показатели като размер на пазара, текущ пазарен дял, размер на продажбите, както и колко конкурентен е пазарът. Въз основа на това дадена компания може да прецени потенциала за продажби и съответно да направи бюджета си.
6. Прилагайте повече мерки за устойчивост
Екоуправлението е основен въпрос за мениджмънта и финансовите въпроси. Британският застраховател Lloyds Bank изчислява, че повишаването на морското равнище в района на Ню Йорк е увеличило застрахователните загуби в следствие на урагана Санди през 2012 г. с 30 процента. Друго проучване установява, че броят на британските имоти с риск от значително наводнение може да се удвои до 2035 г.
Ако игнорирате тези и подобни предупреждения - например за циклони или екстремни горещини, ще видите как Вашите застрахователни разходи се увеличават, както стана в Канада след пожарите през 2016. Инвеститорите също забелязват това. В последното си писмо на Лари Финк до шефовете на компаниите, в които фондът е инвестирал, изпълнителният директор на BlackRock категорично каза: „Климатичният риск е инвестиционен риск“. Той отбелязва, че инвеститорите се питат как да модифицират своите портфейли, така че да включват риска от климатичните промени и преоценяват стойностите на рисковете и активите на тази основа.
7. Започнете да гледате на екологичната стратегия като на източник на устойчивост и конкурентно предимство
Пандемията с COVID-19 замрази веригите за доставка по целия свят, включително затваряйки голяма част от производството на месо в САЩ. Нарастващите опасности за климата могат да доведат до подобни шокове за световните вериги за доставки и продоволствената сигурност. В някои части на Бразилия обичайният период на отглеждане на две реколти в крайна сметка може да даде до само една реколта.
И на фона на предефинирането на веригите за доставки, компаниите трябва да вземат предвид факторите на околната среда - например, регион, който вече е предразположен към наводнения, може да се увеличи, тъй като температурите се повишават? Един от изводите на климатичния анализ на McKinsey, публикуван през януари, е, че климатичните рискове са неравномерно разпределени, като някои области вече са близки до физическите и биологичните пикове.
Стигне ли се до там, може да е твърде късно за бизнесите. Принципът, който трябва да се следва, е, че е по-евтино да се подготвите, отколкото да се преориентирате на по-късен етап. През януари 2018 г. Националният институт за строителни науки изчислява, че изразходването на 1 долар за изграждането на устойчива инфраструктура спестява 6 долара от бъдещите разходи. За да се справят с пандемията COVID-19, компаниите съкратиха своите вериги за доставки, преминаха към повече видеоконферентни връзки и въведоха нови производствени процеси. Помислете как могат да се продължат тези и други практики. Те могат да помогнат на компаниите да бъдат по-еко, но и по-ефективни.
Освен това си струва да се замислим за възможните прилики между коронавирусната криза и дългосрочните климатични промени. Пандемията създаде едновременни сътресения за веригите за доставка, потребителското търсене и енергийния сектор; тя удари по-силно бедните и създаде сериозни ефекти за сривове. Това може да се случи и с някоя климатична криза. Освен това повишаването на температурите може да увеличи броя на заразните болести. Ето защо може да се твърди, че справянето с изменението на климата е също толкова глобален проблем в областта на общественото здраве, колкото и справянето с COVID-19.
преди 4 години дебилизираният консуматор отдавна живее в тая "нормалност" ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар