Маркетингът – класически и онлайн – може да бъде сведен до единствена мерна единица за резултат – продажби. Доста по-трудно измеримото изграждане на бранд идентичност (брандинг) обаче има също толкова пряко моментално, или последващо влияние върху силата и интереса към дадена марка, продукт или услуга на пазара.
Парадоксално, но брандингът често се неглижира. Компаниите вярват, че е достатъчно да имат реклами, фокусирани върху конкретни действия на потребителите и всичко останало се очаква да се случи от самосебе си. Според eMarketer в момента повечето търговски марки дават сериозен приоритет на действията в класическия маркетинг, а не на изграждането на бранд идентичност. А в същото време двата фактора са с равностойно влияние върху продажбите. Ясният знак, че компаниите го неглижират, е фактът, че през 2016 г. в САЩ едва 40% от общия маркетинг бюджет са насочени към създаването на бранд разпознаваемост, а цифрите падат, когато насочим поглед само към дигиталния маркетинг. Грешката в случая е, че именно там са големите възможности...
Емоционална връзка
Шансовете пред търговските марки да достигнат с продуктите си до конкретни аудитории днес са по-големи от всякога. С програматик рекламата е възможно да изберем изключително точно сегментирани социо-демографски групи и да достигнем до тях през разнообразни канали. Социалните мрежи позволяват тези връзки да се слеят с други социални контакти с роднини и приятели. А колкото по-силна е емоцията, толкова по-добра е връзката.
Прецизно ретаргетиране и изкуствен интелект
Според Janrain & Harris Interactive 74% от онлайн потребителите се дразнят от съдържание, което не отговаря на техните нужди и интереси. Нещо повече - консултантската фирма Infosys твърди, че за 86% от потребителите персонализизацията играе ключова роля при взимане на решения за покупка. Днес ретергетинг технологиите са по-силни от всякога и позволяват на търговските марки да поддържат постоянен контакт с клиентите си, както и непрекъснато да създават нови. Особено силни стават тези инструменти, когато в играта влезе дълбокото учене - подразделение на изкуствения интелект, което имитира начина ни на мислене. Алгоритмите за дълбоко учене, които се разработват в RTB House, показват най-добрите препоръки в портфолиото на даден бранд за всеки отделен клиент. Те предлагат супер логични и сигурни решения с инициативност и производителност, непосилна за човека. А когато виждаш реклами, насочени лично към теб, получаваш не само приятни емоции и добри възможности за пазаруване, но и точната информация, която те интересува.
ROPO
Според доклада „Многоканалната възможност“ на Deloitte и eBuy до 34% от хората правят проучванията си онлайн, но ги завършват офлайн. Това явление се нарича „ROPO ефект“ и е все по-често срещана пътека на пазаруване, която трябва да е основен фактор при брандинг стратегиите.
Онлайн и офлайн са неразделна двойка – изключително важни са физическите магазини и обслужване, BTL рекламата и класическите стратегии (име, лого, визуален ефект, отдел за връзка с клиентите, реклама и PR). Те обаче трябва да работят заедно с респонсив версията на уеб магазина, представянето в социалните мрежи и бързите отговори на запитвания в чатове. Потребителите трябва да те виждат, чуват и четат. Затова контент маркетингът, разказването на истории, поощряването на ревютата и създаването на видео и фото съдържание са ключови за вайръл ефекта на дадена марка.
Ето защо е изключително да планираме всички комуникации и канали за маркетинг и продажби, за да повлияем на настоящите и бъдещите си клиенти. Познаването на технологичните инструменти е ключ към по-доброто позициониране на всеки бранд.
*Каталин Емилиан е мениджър за България и Румъния на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 1000 кампании на 40 световни пазара.
преди 7 години dsdfsD отговор Сигнализирай за неуместен коментар