12-тото издание на Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) – дългоочаквано събитие в календара на Форума, привлече огромен брой номинации. Общо 77 проекта, реализирани от 55 компании през 2014 г., се борят за статуетките в най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО). Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 25 февруари 2015 г. в София Хотел Балкан.
Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите по традиция отличават социалноотговорните практики на компаниите, които получават не само признание и популярност, но и платформа за обмен на опит и идеи в областта на КСО.
Тази година за отличията се състезават 77 проекта или с 10% повече от миналата година. Ръстът на кандидатурите е знак както за желанието на компаниите да инвестират в общественополезни каузи дори и в трудни икономически времена, така и за доверието към Форума и стремежа му да популяризира ценностите на корпоративната социална отговорност и да насърчава бизнеса в България да развива активна социална политика. В конкурса се включиха компании с различна големина и сфера на дейност, като само половината са членове на БФБЛ.
И тази година най-оспорвани са категориите „Инвеститор в обществото” и „Инвеститор в знанието”, където се състезават по 17 проекта. 10 са номинациите за приза „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”, а 9 кандидати се конкурират за отличието „Инвеститор в околната среда”.
В категорията „Маркетинг, свързан с кауза” се наблюдава двоен ръст на подадените кандидатури – те са общо 15. Двойно повече от предходната година – 9, са и проектите в категорията „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”. Един от всички номинирани проекти ще грабне и специалната награда „Engage” за участие и принос на служителите. Компанията с най-много номинации – общо 7, е Мобилтел, следвана от Дънди Прешъс Металс Челопеч с 6 проекта.
Авторитетното жури на Наградите се състои от утвърдени специалисти от различни области с цел обективност на оценките. Негов председател за шеста поредна година е кметът на София Йорданка Фандъкова. За членове на журито тази година са поканени акад. Дамян Дамянов, заместник-председател на БАН; Божидар Данев, председател на Българската стопанска камара; Веселина Кавръкова, програмен ръководител на WWF България; Евгений Иванов, директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия; Елица Баракова, изпълнителен директор на фондация „Помощ за благотворителността в България”; Десислава Тальокова, изпълнителен директор на фондация „Америка за България”; Ивайло Калфин, вицепремиер и министър на труда и социалната политика; Максим Майер, управител и редакционен директор на сп. „Мениджър”; Красимира Величкова, изпълнителен директор на Български дарителски форум; Сара Райли, и.д. посланик на Великобритания в България; Таня Радочай, постоянен представител на УНИЦЕФ за България; и Цветан Симеонов, председател на Българската търговско промишлена палата.
Сред основните критерии за оценка са конкретна полза за обществото, работа в партньорство с други организации, ангажираност на служителите в осъществяването на проекта, продължителност и последователност на инициативата, новаторство и обществено признание.
Компаниите и организациите, които участват с проекти тази година, са: АбВи, Адхок, Актавис, Англо-aмериканско училище, АстраЗенека България, Аурубис България, Балмед, БИЛЛА България, Бра Клиник, Веста, ГлаксоСмитКлайн Експорт, Данон Сердика, Делойт България, дентална клиника „Петър Дучев”, Джей Пойнт Груп, Дженерали България, Ди Ейч Ел Експрес България, ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура”, Дънди Прешъс Металс Челопеч, Евробет, Еврофутбол, Ейвън Козметикс България, ЕКО България, ЕСРИ България, Интегрейтид Микро-Електроникс България, Интеримидж, Карат България, Каргил България, Карол, Кока Кола България, КонтурГлобал Марица Изток 3, Л’Ореал България, Любословие БГ, Майкрософт България, Метрореклама, Мобилтел, Мусала Софт, Нестле България, Нова Броудкастинг Груп, Орифлейм България, Перно Рикар България, Пощенска банка, Публисис Груп България, Радисън Блу, Саачи&Саачи, СИБАНК, Смарт Енерджи Груп, Соларити БГ, Спиди, ТЕЛУС Интернешънъл Юръп, Хелт Медия, Хюлет- Пакард България, ЧЕЗ България, ЧЕЗ Разпределение и Шнайдер Електрик България.
Годишните награди за отговорен бизнес на БФБЛ са учредени през 2003 г. Целта им е да популяризират дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.
Медийна група Bulgaria on Air и Investor.bg са медиен партньор на инициативата.
За повече информация посетете уеб сайта на БФБЛ.