Шест основни умения за управление на конфликти
1. Създаване и поддържане на връзка, дори и с вашия "противник"
Ключът към обезвреждане на конфликт е да се създаде връзка или да се възроди такава с отсрещната страна. Не трябва да харесваме някого, за да създадем връзка с него или нея. Необходима е само една обща цел. Отнасяйте се към човека като към приятел, а не като към враг и основете отношения на взаимно уважение, позитивизъм и сътрудничество. Лидерите трябва да се научат да отделят човека от проблема, наистина да искат да помогнат на отсрещната страна и да избегнат отрицателните отговори на атаки или силни емоции.
2. Установяване на диалог и преговори
Винаги е важно да поддържаме разговора уместен, да останем фокусирани върху положителен резултат и наясно с общата цел. Наложително е да се избягва враждебност или агресивност. Следващият етап е преговори. Разговорите, диалогът и преговорите създават искрени и продуктивни двустранни отношения. Трябва да използваме енергията на тялото, емоциите, интелекта и духа.
3. "Сложете рибата на масата"
Този израз означава повдигане на труден въпрос без агресия или враждебност. Аналогията идва от Сицилия, където рибарите, които са силно свързани по между си, поставят своя улов на голяма маса, за да го изчистят заедно. Те се трудят заедно и са възнаградени с една голяма рибна вечеря в края на деня.
В допълнение - времето е важно. Изборът на точното време и правилните обстоятелства са част от една ефективна стратегия за управление на конфликти.
4. Разберете какво поражда конфликта
За да можем да водим диалог, насочен към решаване на конфликта, трябва да разберем причината за разногласията. Сред честите причини за несъгласие са различията в цели, интереси и ценности. От решаващо значение е да се определи дали даден конфликт се отнася до интереси или до потребности. Интересите са по-преходни и повърхностни - като собственост, пари или работа; потребностите са по-основни и не са обект на преговори - като идентичност, сигурност и уважение. Много конфликти възникват около интереси, но те всъщност се отнасят до потребности. Например при загуба на повишение в работата човек може да изглежда разстроен от загубата на допълнителни пари, но истинската болка е причинена от загуба на уважение или загуба на идентичност.
5. Използвайте закона за реципрочността
Законът за реципрочността е в основата на сътрудничеството. Това, което давате, е вероятно това, което получавате обратно. Хората имат дълбоко програмиран модел на реципрочност. Взаимният обмен и вътрешната адаптация позволяват на двама души да са взаимно съпричастни към своите вътрешни състояния. Оттук и един мощен метод за справяне с всякакъв вид спор е съпричастността с чувствата и възгледите на другия чрез управление на нашите собствени изразни средства – както вербални, така и невербални.
6. Изграждане на положителна връзка
Веднъж, щом връзката е установена, ние трябва да я подхранваме, както и да преследваме нашите цели. Трябва да се създаде баланс между причина и емоция, защото емоциите като страх, гняв, разочарование и дори любов могат да нарушат иначе обмислени действия.
На регионалната конференция за икономическия растеж по време на криза SEE Growth Summit 2014, която ще се проведе в София на 25 март 2014 г., Джордж Колризер ще сподели знания и опит за това как да разгърнете пълния потенциал на вашия екип. Повече подробности вижте на http://seegrowthsummit.com.