Казус 1: Погрижете се за вашия екип
В продължение на тринадесет години Майкъл Фийли е работил като експерт подбор на персонал в компания в Ню Йорк Сити. Управлявал е малък екип по продажбите и отдела за временна заетост и е обичал работата си.
„Компанията дойде първо за мен. Аз бях лоялен и надежден служител“, споделя Фийли.
Скоро след настъпването на кризата през 2008, компанията започва да се бори за запазване на нивото на заплатите и за задържане на клиентите. Висш лидери решават да намалят заплатите с надеждата, че ще запазят операцията платежоспособна. Търсят компания, която би могла да ги придобие.
По време на кризата Майкъл избира подход на прозрачност и подкрепа към екипа си.
„Честността беше единственият начин да се живее и премине през това,“ отбелязва той и споделя със своя екип всичко, което знае, и прави най-доброто, за да подкрепи хората в него.
Прекарва време, за да изслуша техните страхове и да се опита да им вдъхне увереност и комфорт.
„Исках да се чувстват добре за себе си и за работата, която вършат всеки ден,“ отбелязва той.
За да ги мотивира, той е бил наясно, че преминава през същото нещо.
„Ние бяхме в една и съща лодка и хората, с които работех, искаха да знаят, че аз съм там с тях - с техните страхове и всичко“, коментира той.
Като мениджър Майкъл се чувствал задължен да се погрижи за своя екип.
„Имах дълбоко и искрено задължение да бъда полезен и да знам какво мислят, чувстват и искат да правя в тази извънредна ситуация“, подчерта той.
Майкъл се фокусира върху фактите, които мисли, че ще му помогнат да остане ангажиран: компанията доставя продукт, който е уважаван от пазара; собственикът винаги е бил внимателен със служителите си; и организацията е преживявала трудни времена в миналото.
Въпреки всички добри усилия, в крайна сметка, фирмата затваря врати. Майкъл и неговият екип обаче са имали късмет.
„Имахме късмет, дори в тези трудни времена за пазара на труда. Преходът към друга работа се случи много бързо“, коментира той. Много служители, сред които и Майкъл, са успели да си намерят работа, която по-добре отговаря на потребностите им.
„Това е едно от положителните неща, които излязоха от ситуацията – хората бяха наясно за това, което искат и не искат да правят“, коментира още той.