IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Да управляваш хора на потъващ кораб

Не може да не говорите за реалността, затова бъдете достъпни и честни, съветват експерти

18:33 | 22.12.13 г.
Да управляваш хора на потъващ кораб

Осигурете разуми стимули

Намерете начини да възнаградите добрата работа. В крайна сметка, ако компанията потъва и служителите ще получат заплати накрая, защо да прекарват последните си един или няколко месеца във Фейсбук?

„Именно лидерът трябва да отговори на въпроса: Каква е ползата за мен?“ казва Едмъндсън.
Изяснете какво ще получат, ако направят най-доброто в това преходно време. Ще придобият ли някакво умение, което ще им помогне да намерят следващата си работа? Ще продължи ли да работи със същия екип придобиващата бизнеса компания? Как опитът ще им е полезен да израснат професионално?

„Ако не може да намерите начин честно да обясните защо те би трябвало да ви помогнат да свършите работата, явно нямате късмет“, обобщава Едмъндсън.

Покажете на хората, че са от значение като индивиди

Не предлагайте едни и същи неща на всеки, все пак. Хората искат да ги възприемате индивидуално. Приспособете вашето съобщение и стимули към отделните членове на екипа. Когато е възможно, им давайте лично внимание и грижа. Има ли новини за криза, срещнете се с всеки един от служителите си.

Камерън предлага да кажете нещо от сорта: „Ние искаме вие да се развивате и ще направим най-доброто, на което сме способни, за да се погрижим за вас, дори и с оглед на възможността да не сме тук в бъдеще“.

Разберете какво има най-голямо значение за тях и дайте всичко от себе си да посрещнете тези нужди. Сигурно ще има хора, които няма да могат да се справят с несигурността – в тези случаи направете, каквото можете, за да им помогнете да си намерят място в друга компания.

Бъдете честни и автентични - винаги

И Камерън и Едмънсън са категорични, че прозрачността е от решаващо значение при тези обстоятелства. „Каквото знаете, споделете го с вашите служители“, казва Камерън. Едмъндсън се съгласява: „Бъдете честни, колкото е възможно повече“. Не се опитвайте да предпазвате хората от истината или да игнорирате какво се случва.

„Не може да не говорите за реалността“, подчертава Едмъндсън. 

И не казвайте нещо, което не мислите. В трудни ситуации като тези, бдителността на хората е изострена за лъжи и неавтентични съобщения.

Не пренебрегвайте емоциите

Хората ще бъдат разстроени, изплашени и ядосани. Не се преструвайте, че тези чувства не съществуват. Вместо това, направете място за тях.

„Вие не искате да пропускате емоции, защото това ги прави несъзнателни и те биват усещани по-дълбоко.  Важно е да признаете чувствата, особено негативните“, коментира Едмъндсън.

Кажете на хората, че сте на разположение за разговор, когато искат. Насърчете хората да се срещат без вас, така че да могат да споделят неща, които вероятно не биха искали да изразят през един шеф.

„Най-добрата практика, която съм виждала, е скупчване- хората да се събират и просто да говорят за това, което се случва,“ казва Камерън. Но не бива да играете и ролята на психолог. Ако хората имат нужда от повече специализирана помощ, за да се справят с това, което се случва, ги насочете да я потърсят като например да се обърнат към обучени консултанти по преквалификация.

Какво трябва да правите?

- Фокусирайте хората върху значима цел

- Бъдете 100% честни за това, което знаете- споделяйте всяка информация, която можете

- Окуражете екипа ви да се събира без вас и да говори за това, което се случва

В никакъв случай не трябва:

- Да очаквате, че хората ще изпълняват, само защото им давате заплата - дайте им по-големи и значими стимули като професионално израстване

- Да се отнасяте към хората по един и същи начин - помнете те са индивиди с различни нужди и цели.

- Да се преструвате, че не се случва нищо лошо- бъдете прозрачни и посрещнете изразяването на емоции.

Последна актуализация: 21:59 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още