Фактът, че едно жилище е било използвано за филмов декор, генерира повече интерес сред потенциални купувачи, категорична е Деби Ригън, собственик на фирма, специализирана в предлагане на декори за телевизионни програми, филми и реклами. През последните 20 години Debbie Regan Locations е събрала база данни от над 5 хил. жилища - от малки апартаменти до старинни имения.
Заради икономическите проблеми повече хора търсят услугите на Ригън с желанието да включи имотите им в своята база данни.
Ригън развива дейност в района на Ню Йорк, Ню Джърси и Кънектикът. По думите й една от популярните дестинации за снимане на филми открай време е Лонг Айлънд.
„Понякога хора, които не бяха готови жилищата им да се ползват за декор, стават по-благосклонни, след като веднъж имотът им излезе на пазара”, казва още тя пред New York Times.
Дебра Марковиц, директор на филмовата комисия на окръг Насау в щата Ню Йорк, която също предлага декори за филми и реклами, потвърждава това, като казва, че се наблюдава увеличение на броя на собственици на жилища, които са се свързали с комисията през последните години за възможности за филм, телевизия или реклами.
Към момента в сайта на комисията са качени 50 имота, като той доста наподобява сайт с оферти за продажба на имоти. “Ние събираме собственици на имоти и продуцентски къщи“, допълва тя.
Марковиц не се ангажира да определи какъв процент от жилищата в списъка с потенциални локации за филми са за продажба, но предполага, че това е добър аргумент при продажба. „На хората им харесва да знаят, че домът им е бил ползван за интересен филм”, казва тя. “Това е нещо, с което можеш да се похвалиш.”
Има естествено и финансово възнаграждение. Заплащането може да варира от 2500 долара за печатна реклама до 4 - 7 хил. долара на ден за снимане на филм, като допълнително се заплащат по 1500 долара за дните, в които имотът се подготвя.