Турската Anchor Grup, собственик на първите два мола в Букурещ - Bucuresti Mall и Plaza Romania, е събрала 42,8 млн. евро миналата година от управлението на двата търговски центъра, които са сред проектите с най-високи продажби на румънския пазар, пише местното бизнес издание Ziarul Financiar.
Приходите са се повишили с около 7% спрямо 2008 г. въпреки факта, че продажбите на търговците в моловете са били по-слаби.
„Ръстът идва както от отварянето на новото крило на Plaza Romania през февруари 2009, така и от факта, че стратегията ни осигурява постепенно годишно увеличение на таксите за наем“, обяснява Ибрахим Паксой, генерален мениджър на Anchor Grup.
Той не предоставя данни за стойността на продажбите, реализирани от наемателите в двата мола, но признава, че те са били по-ниски през миналата година в сравнение с предходната, както и че е намалял броят на посетителите.
Ако се заложат нива на наемите в границите на 10-15% от стойността на продажбите, би могло да се предположи, че търговците в двата мола са реализирали общо бизнес за 200-250 млн. евро на година, изчислява ZF.