Inditex, собственикът на модната верига Zara, отчете 5% ръст на печалбата си за 2009 г., през която е отворил 343 нови магазина.
За годината до 31 януари компанията има нетна печалба в размер на над 1,3 млрд. евро при продажби в размер на почти 11,1 млрд. евро.
Бордът на директорите ще предложи да бъде разпределен дивидент от 748 млн. евро, или 1,20 евро на акция, което е ръст от 14% спрямо предишната година.
Тази година Inditex планира да отвори от 365 до 425 нови магазина, включително първите в Индия. Около 40% от новите магазини през 2010 г. се планира да бъдат в Азия.
Към края на януари компанията има 4607 магазина в 74 държави, а сред марките й са Zara, Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka и Zara Home.
Компанията има планове също за стартиране на онлайн магазин на Zara, съвпадащ с есенния и зимния сезон. Първоначално магазинът ще бъде достъпен от Франция, Германия, Италия, Португалия, Испания и Великобритания.
Въпреки че Inditex е испанска компания, 68% от продажбите й се реализират извън Испания. Европа формира най-голям дял от продажбите - 46%.