Осем банки са отпуснали финансиране на обща стойност от 850 млн. евро за моловете в Букурещ през последните четири години.
Последният от тези проекти - търговският център Sun Plaza, е финансиран от австрийските Erste и Vienna Insurance Group.
Германските Hypo Real Estate, Eurohypo и WestImmo, както и UniCredit-Tiriac - румънското подразделение на групата UniCredit, са с най-голяма експозиция към моловете в Букурещ, за чието изграждане са били необходими общо 850 млн. евро, сочи анализ на ZF.
Инвеститорите в молове използваха кредити, за да купят, да построят или да рефинансират развитието на търговски центрове – бизнес, който става все по-малко сигурен в период, в който потреблението продължава да отслабва, пише изданието.
Следователно това са и банките, които се опасяват най-много за бъдещото представяне на моловете в Букурещ – пазар с потребление на стойност 1,5 – 2 млрд. евро, което нарасна двойно през последните две години.
Как моловете се озоваха в позиция да са зависими от потреблението на отделните граждани, които финансираха сравнително малко през последните две години? Изплащането на стотиците милиони евро, отпуснати за моловете е пряко свързано с тази първа връзка във веригата клиент – наемател – собственик на мол – кредитор, пише изданието.