Предвид хроничните трудности, през които минават редица големи вериги на пазара на търговия на дребно в някои държави като Великобритания, експерти започват да се чудят дали няма нещо сбъркано в целия бизнес модел. Поне такова мнение е изразил Бари Джилбъртсън, партньор в PricewaterhouseCoopers, по време на проведена вчера бизнес конференция в Лондон, съобщават от компанията.
По думите му през последните две-три години има редица случаи, в които търговски вериги са преминали през метаморфоза, включваща многократно преструктуриране и процес на администрация. Пример за такава компания е веригата за детски дрехи Adams.
Такива случаи, при които дадена компания фалира три пъти, може би говорят, че целият бизнес модел на тези търговски вериги просто не работи, коментира Джилбъртсън.
Аз бих сметнал, че (сегментът на) детските дрехи все още е успешен и наистина не знам каква е причината за това, казва той.
Друг проблем на магазините, разположени на големите търговски улици, според него е, че като цяло купувачите очакват търговците да обявяват по-чести разпродажби и са свикнали с намаления до 70% на цените.
Това според него кара хората или да изчакват докато настъпи намалението, или да пазаруват по интернет.
Той е на мнение, че много от магазините на треторазрядните локации ще фалират, а тези, които оцелеят, ще се преместят във второстепенни. Тези, които в момента се помещават на второстепенни локации, ще се преместят в първокласни.
Марк Бауълс, директор Недвижими имоти в HMV във Великобритания, казва, че очаква ръст в дела на незаети площи на Острова, тъй като много търговци ще се консолидират.
„Търговците не могат да обхванат пазара в цялата страна и това, което ще видим е, че второстепенният пазар ще бъде засегнат. Търсене за първокласния обаче винаги ще има“, казва той.