IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С 32% по-малко инвестиционни сделки с търговски имоти в Европа през 2009

През последното тримесечие активността на пазара значително се засилва

17:40 | 02.02.10 г.
С 32% по-малко инвестиционни сделки с търговски имоти в Европа през 2009

Обемът на инвестиционните сделки с търговски имоти в Европа през последното тримесечие на 2009 г. възлиза на 4,5 млрд. евро, реализирани чрез 100 сделки, което е с близо 60% повече от обема от 2,9 млрд. евро, постигнат с 66 сделки през третото тримесечие на годината, сочат данни на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL). 

Въпреки това общият обем за 2009 г. достига 12,3 млрд. евро, което е спад от 32% в сравнение с 18,2 млрд. общо през 2008 г., пише EuropeRE.

Годишният обем на сделките на континентална Европа е 7,3 млрд. евро, което е спад на годишна база от над 40%. Въпреки това към края на 2009 г. активността се засилва и общият обем за четвъртото тримесечие е 2,5 млрд. евро в 65 сделки, с близо 40% повече от третото тримесечие.

Както и прогнозираха от компанията през 2008 г., Великобритания, Германия, Италия и Франция продължиха да доминират на инвестиционния пазар на търговски имоти в Европа, като на всеки от тях са сключени сделки за над 1 млрд. евро.

Най-голяма активност през последното тримесечие на 2009 г. е регистрирана на Острова, като са реализирани над 40 сделки за 2 млрд. евро, близо два пъти повече от предходното тримесечие. Две от най-значимите транзакции са продажбата на портфолио от супермаркети от страна на Tesco на британски пенсионен фонд за 427 млн. евро и продажбата на търговския център Silverburn в Глазгоу за 328 млн. евро.

С четири сделки на стойност над 100 млн. евро през 2009 г., Германия е най-активният пазар в континентална Европа, като формира 21% от общия обем. Във Франция и Италия са отчетени общи обеми от по около 1,2 млрд. евро през 2009 г.

Основната цел на инвеститорите през изминалата година остават търговските центрове, като сделките с тях формират 56% от общия пазар в Европа. Фокусът остава върху първокласни продукти на ключовите западни пазари.

Институционалните инвеститори са най-активната група в Европа през 2009, като отговарят за близо една четвърт от общия обем. Основната група продавачи са непублични строителни предприемачи и компании за имоти.

През 2009 г. продължава тенденция за понижаване на трансграничната активност, като инвеститорите все повече предпочитат местните си пазари. Очаква се тази тенденция да се преобърне през 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:30 | 20.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още