Икономическите трудности принуждават все повече компании да намаляват своите разходи. След заплатите второто по големина перо в разходите са офисите за повечето компании от сектора на услугите.
През 2008 г. едно работно място във Франция е струвало средно 9980 евро годишно, по данни на Investment Property Data, пише вестник Monde. Затова компаниите търсят по-евтини локации, „оптимизирайки квадратните метри“, което понякога означава намаляване на пространството, което се пада на един служител.
При тези условия преместването на служителите на компаниите в периферията на Париж продължава. Това обаче не винаги се харесва на служителите. Според проведено наскоро проучване 33% от служителите намират работното си място за „мотивиращо“, 23% - за „само функционално, а 44% - за „неподходящо“.
„Отпусканото“ пространство не спира да намалява: сега един служител заема общо 20 кв.м, но само 12 кв. м от тях са работно пространство (бюро, зала за събрания).
Това съотношение продължава да намалява, тъй като в най-“ефективните“ нови сгради пространството за работа се е свило от 10 на 6 кв. м, дори 4 кв. м при т.нар. поделени работни места, оборудвани за работа на няколко служители.
„Без съмнение отидохме твърде далеч в икономиите и уеднаквяването. Трябва да се намерят комбинирани решения“, признава Пиер Буше, специалист по обзавеждане на работното място.