IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Британци се жалват от сделки с имоти у нас, българи – от Sky Europe

Около 30 са подадените жалби от български потребители срещу авиокомпанията в Европейски потребителски център България

15:35 | 03.12.09 г.
Британци се жалват от сделки с имоти у нас, българи – от Sky Europe

Общо 362 жалби са подадени през 2009 г. досега в Европейски потребителски център България спрямо 298 през 2008 г., съобщи на семинар днес Венцислав Петков, съветник в центъра.

Центърът предлага услуги на потребителите при разрешаване на трансгранични жалби и спорове. Към него могат да се обръщат български граждани, закупили стока или ползвали услуга в друга страна членка на ЕС, Норвегия и Исландия, както и граждани на друга членка на ЕС, закупили стоки или ползвали услуги в България.

Жалбите от български потребители тази година са 101 спрямо 52 миналата, а жалбите срещу български търговци тази година са 63 спрямо 66 през 2008 г.

Тази година най-много жалби от български потребители има към Словакия заради фалита на Sky Europe. Около 30 са жалбите от български потребители срещу авиокомпанията, уточни пред Investor.bg Петков. Българските потребители се жалват също от английски, италиански и германски търговци.

От друга страна, най-много жалби към български търговци са изпратили английски и ирландски потребители, като става въпрос за претенции в областта на недвижимите имоти. Има случаи на покупки на имоти в Банско, Слънчев Бряг, при които строежът не е завършен или пък не са спазени срокове, допълни Петков.

Най-предпочитаният метод на продажба от български потребители за трансгранични покупки през миналата и тази година е електронната търговия, която през 2008 г. формира 56%, а през 2009 г. - 69%, става ясно още от данните на центъра.

Центърът не разглежда жалби, свързани със служебни пътувания, както и жалби от юридически лица.

В центъра могат да се подават три основни типа жалби – обикновени, опростени и информационни запитвания. Опростена е всяка жалба на потребител, когато той се намира в спор с търговец, но не е сигурен за правата си и не знае какви действия да предприеме. Обикновени са всички трансгранични жалби от потребители, в които те са се опитали да разрешат спор с търговеца, но не са успели. Информационни запитвания са всички запитвания, свързани с национален или транс-граничен проблем или искане на информация, които не са свързани с жалби.

ЕЦП България е проект на Комисията за защита на потребителите и е финансиран от ЕК, Генерална дирекция “САНКО” (Здравеопазване и защита на потребителите). Открит е на 4 февруари 2008 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:25 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още