IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лятото донесе хубаво време за морските молове

От Бургас Плаза и Мол Варна отчитат значителни повишения на посещаемостта през активния туристически сезон

10:32 | 10.09.09 г.
Лятото донесе хубаво време за морските молове

Големите търговски центрове в морските градове спечелиха от прилива на туристи към тях през активния летен сезон, става ясно от данните на двата най-големи работещи мола в Бургас и Варна.

От откриването през април на Бургас Плаза броят на клиентите постоянно се повишава, като през върховия летен сезон е нараснал с около 70% спрямо пролетта, съобщиха от бургаския шопинг център. През юли и август броят на посетителите в него на седмична база надминава 130 хил. души.

От Мол Варна, открит преди година, също отчитат значително покачване на посещаемостта в мола, независимо от очакванията за по-слаб туристически сезон. През лятото нивото на посещаемост в Мол Варна е с 25-30% по-високо в сравнение със зимните месеци, коментираха от мола за Investor.bg. От началото на май до края на август във варненския мол са регистрирани над 1,3 млн. посещения чрез специализирана система за преброяване на посетителите.

Същевременно няма опасения, че с отминаването на активния летен сезон посетителите може да намалеят. „За момента няма спад в посещаемостта и потвърждение на това са данните за броя на посетителите от началото на септември. През последния уикенд Мол Варна е бил посетен от близо 40 хил. души, което категорично представлява дори ръст в посещаемостта“, коментираха оттам.

И двата мола работят активно с туроператорски фирми.

През юли и август Бургас Плаза е посетен от над 15 хил. чуждестранни туристи. Това отчасти се обяснява със сключени договори между мола и български туроператори, които организират редовни посещения на туристи в търговския център. Туристите са предимно от държави от ЕС, Русия, Израел, като има организирани посетители от по-екзотични страни като Филипините, обясняват от мола.

Във Варна също имат партньорства с туроператори, като съвместно са разработили различни програми за туристите – ваучери за намаления, дегустации и други. Същевременно се организират и мероприятия за туристите в самите туристически комплекси, по време на които се представят някои от търговските марки в мола.

През есента и в двата центъра ще бъдат открити нови обекти - шест нови обекта влизат от септември в Бургас Плаза, а в Мол Варна предстои подписване на договор за наем на развлекателен обект на обща площ 1100 кв. м, както и откриване в началото на октомври на специализиран магазин за спортни облекла и обувки.

Иначе магазините по търговските улици и молове в морските градове останаха сравнително изолирани от лятното оживление в крайбрежните градове, стана ясно от проучване на Investor.bg от края на юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:33 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още