Темповете на спад в инвестициите в хотели в Европа се забавиха през второто тримесечие, когато обемът се понижи с 49% на годишна база. За сравнение спадът през първото тримесечие бе 80%, сочи доклад на Jones Lang LaSalle Hotels.
Най-активният пазар за първото полугодие бе Испания, където бяха сключени сделки за 200 млн. евро, главно извън най-големите градски региони.
Великобритания, която исторически е пазарът с най-голям обем се нарежда на второ място със 180 млн. евро.
„Този пазар се характеризира с големи вариации”, коментира Марк Уайн-Смит, изпълнителен директор на компанията за Европа, Близкия изток и Африка. „Общите тенденции при такива ниски нива са, че мотивацията на продавачите и гъвкавостта на кредиторите са двата ключови фактора за успех.“
По думите му мотивирани купувачи все още има на пазара и той ще се възстанови, когато продавачите започнат да приемат най-добрите оферти, които могат да се постигнат при сегашните условия.
Уайн-Смит обяснява, че на пазара има още две общи характеристики. „На първо място това е, че изводите от една сделка имат малка или никаква връзка със следващата сделка и второ, че пропастта между добро и лошо (качество) се разширява.“
По отношение на източниците на инвестициите през първата половина капиталите на вътрешния пазар останаха главният източник, представляващ 44% от обема на сделките. Това обаче е спад в активността на вътрешните пазари от началото на годината. През първото тримесечие активността бе над 50%. Хотелските оператори са все още най-активните инвеститори, които купуват, с 36% от сделките през полугодието.
„Тъй като хотелските оператори са всъщност сегментът, който се нуждае от хотели, очакваме да видим повече активност от него през следващите шест месеца”, коментира Уайн-Смит.