Голяма част от потребителите на съществуващите в момента търговски центрове у нас ги посещават както заради търговските площи, така и заради заведенията за хранене. Това каза днес пред журналисти Марин Згурев, собственик на веригата за електроника „Денси” и управител на „Варна Тауърс” ООД, компанията, която развива мултифункционалния комплекс Varna Towers.
Той се позова на проучване, проведено от компанията в периода на довършване на концепцията за варненския мол. В този контекст комплексът е разработен със специален фокус върху възможностите за забавление, за които са отделени 9 хил. кв м площи, каза той.
Молът включва 30 хил. кв. м отдаваеми търговски площи. Офисите са разположени на 17 хил. кв. м в две кули високи над 70 м всяка. Молът ще има и 800 паркоместа на три подземни и едно наземно ниво.
Сред атракциите на центъра е хеликоптерна площадка на покрива на едната кула, която по думите на Згурев е първата лицензирана хеликоптерна площадка в България. На върха на другата кула пък ще бъде разположен въртящ се панорамен ресторант. Според настройката на въртящия механизъм той ще прави един оборот за период между 40 и 60 минути.
Във вторник Згурев даде един от примерите за промяна в стратегията на наемодателите у нас в условията на затруднена пазарна обстановка, посочвайки, че във варненския търговски център са предвидени гъвкави условия за наемателите, включително формиране на наема като дял от оборота на всеки магазин, както и други стимули.
Доклад на Colliers сочи, че в някои случи наемателите на бизнес имоти в България могат да се възползват от отстъпка от наемите до 10%, както и от други т. нар. бонуси.
Досега във Varna Towers са инвестирани над 40 млн. евро. Предвидено е той да бъде отворен до края на 2009 г.