България се нарежда на трето място по отношение на потребление на кв. м площ в търговските центрове, сочи проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
За страната ни към края на 2007 г. потреблението е било 51 хил. евро* на кв. м брутна отдаваема площ в българските молове на година, поясниха от компанията за Investor.bg.
България изпреварва страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ), повечето от които са класирани в средата, а други като Унгария и Естония – на дъното на подреждането.
Високата позиция на българския пазар се дължи до голяма степен на ограниченото предлагане на търговски площи в страната ни.
Според друга класация на компанията към края на 2008 г. България се нарежда на последно място в Европа по гъстота на търговски площи на 1000 души население.
Потенциалът на търговските площи в моловете в Гърция, която е класирана на първо място, е близо 90 хил. евро на кв. м. За Гърция също главният фактор за водещата позиция е ограниченото предлагане на площи в моловете, както и по-високата покупателна способност в сравнение с други страни в класацията.
Белгия е единствена сред развитите пазари, която намира място в челната тройка, с потребление от 75 хил. евро на кв. м. България е непосредствено следвана от Русия на четвърто място с 50 хил. евро.
Румъния и Турция се нареждат съответно на 8-мо и 9-то място с 25 и 23 хил. евро потребление на кв. м.
Топ 10 европейски пазари по търговски потенциал:
1. Гърция
2. Белгия
3. България
4. Русия
5. Люксембург
6. Германия
7. Франция
8. Румъния
9. Турция
10. Великобритания
*Данните за сумите на потребление са към 2007 г. От компанията обясниха, че самото подреждане е актуално към днешна дата.