IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Търговци: Рецесията не е бедствие, а страхотна възможност за растеж

Иновации и инвестиции в маркетинг и служители са ключът към оцеляване и растеж

12:38 | 29.04.09 г.
Автор - снимка
Създател
Търговци: Рецесията не е бедствие, а страхотна възможност за растеж

Рецесията не е бедствие, тя е страхотна възможност за иновации, подобряване и увеличаване на пазарния дял, казват търговски вериги по време на конференция, проведена в Барселона.

Редица международни марки за дрехи като Desigual, Mango, Aftershock, Sacoor и Sacha, както и веригата за козметика Rituals и тази за развлекателни продукти GAME, са отчели ръст в продажбите си след масивни инвестиции в креативен маркетинг и подобряване на качеството на услугите си, съобщават от компанията за комуникации и маркетинг Nicky Godding.

Въпреки че никой от тях не отрича, че рецесията е предизвикала трудни условия за търговия, всички са били на мнение, че иновациите са ключът към оцеляване и растеж.

„Знаем, че и занапред ни очакват предизвикателства, така че трябва да гарантираме, че служителите ни се справят добре... и да поддържаме сплотена корпоративна култура“, казва изпълнителният директор на Desigual Манел Адел.

GAME, която е сред най-големите разпространители на игри на територията на Европейския съюз, е отчела ръст от 70% в печалбата си за миналата година. От компанията, която разширява мрежата си с 40 магазина всяка година, казват, че пазарът на игри в ЕС е по-голям от този в САЩ.

По думите на Анико Костиал, директор Експанзия в Mango, въпреки че икономическият спад не може да се пренебрегне, веригата все още разширява мрежата си с един нов магазин на два дена.

„Говорим с предприемачите за помощ за намаляване на цените“, казва той. „Подкрепяме своите франчайз партньори, като договаряме наемите за магазините от тяхно име. Този темп на ръст вероятно ще се забави през следващата година, но все пак ще се разрастваме. Целта ни е Mango да присъства почти във всяка страна на Земята.“

Мениджърите на търговските вериги са призовали своите конкуренти да продължават да инвестират в своите служители.

„Те (компаниите) може да намаляват персонала си, но по време на рецесия е опасно да не се развиват младите хора в екипа“, казва Яп Гилс, председател за Европа на Международния съвет на търговски центрове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:47 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още