IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Значителен спад на инвестициите в търговски площи в ЦИЕ

Като цяло инвестициите в бизнес имоти в ЦИЕ са се понижили с 57% за периода като са достигнали 268 млн. евро в сравнение с 616 млн. евро за последното тримесечие на 2008 г.

17:18 | 16.04.09 г.
Автор - снимка
Създател
Значителен спад на инвестициите в търговски площи в ЦИЕ

На фона на сравнително устойчивите инвестиции в търговски площи в Европа, като цяло, тези в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) са отбелязали значителен спад през първото тримесечие на годината, сочи доклад на CB Richard Ellis (CBRE).

ЦИЕ, заедно с Франция, е регионът, в който инвестициите в търговски имоти са регистрирали най-голям спад за периода. Като цяло инвестициите в бизнес имоти в ЦИЕ са се понижили с 57% за периода, като са достигнали 268 млн. евро в сравнение с 616 млн. евро за последното тримесечие на 2008 г.

„Ограниченото предлагане означава, че някои видове търговски имоти са донякъде защитени от икономическия спад“, казва Джон Уелъм, директор Инвестиции в търговски площи за Европа, Близкия изток и Африка в компанията. „Специално първокласните търговски имоти последни биват засегнати от свободни площи и първите, които печелят при икономическото възстановяване.“

На фона на 44% спад общо за инвестициите в бизнес имоти в Европа през периода тези в търговски имоти са се понижили едва със 7% до 3,8 млрд. евро от 4,1 млрд. евро за последното тримесечие на миналата година.

Тримесечните промени в инвестиционната активност не винаги са показателни, се казва в доклада. Въпреки това относително по-доброто представяне на търговския сегмент е валидно и в по-дългосрочен план. Сравнявайки обема на инвестиционния пазар за първото тримесечие на годината със средното ниво на активност през 2008 г., можем да забележим, че спадът в активността при търговските имоти е много по-слабо изразен в сравнение с понижението на пазара като цяло, особено в сравнение с офис сегмента, казват от компанията.

Двигателят на ръста на търговския сегмент е бил пазарът във Великобритания, който е отчел повишение от 32% в инвестиционния обем през първото тримесечие на 2009 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:42 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още