Наемодатели, представляващи над половината от всички търговски центрове във Великобритания, ще обявят утре план за понижение на наемите и таксите за обслужване за своите наематели, съобщават британските медии.
Планът значително ще облекчи положението на британските търговски вериги, които се борят за оцеляване в условията на икономически спад, пише в. Таймс.
Според плана таксите за обслужване ще бъдат понижени с 20%, което се очаква да позволи на търговците да спестят десетки милиони паундове на година. Също така той може да спаси десетки вериги от фалит.
В редица словесни престрелки през изминалите месеци търговците бяха обвинили моловете, че изискват необосновано високи такси за поддръжка, както и големи първоначални вноски за наеми. Сега обаче центровете слагат внезапен край на враждебността с план от 10 точки, с който намаляват значително разходите за търговците.
Според сегашната схема за таксите за поддръжка на центровете те могат да отразяват всяко повишение на собствените си разходи в таксите за наемателите. Например търговците обикновено се очаква да плащат част от разходите за маркетинг, за охрана, за почистване на центъра и др. Новият план, който ще бъде стартиран като пилотен проект в четири мола, ще бъде базиран на 10 области, в които могат да се постигнат спестявания, между които са разходи за охрана, сметосъбиране, услуги, предоставяни на търговския център от трети страни и др.
„Това отбелязва значително примирие“, казва Лиз Пийс, изпълнителен директор на Британската федерация на имотите.
„Това, което се опитваме да постигнем, е да получим по-голяма прозрачност за търговците“, обяснява Андрю Валри, директор Недвижими имоти в търговската верига Next. „Става въпрос да разберем защо някои разходи са толкова високи в някои центрове.“